UNIT4 en Scholten Awater gaan samenwerking aan

Scholten Awater heeft na een intensief selectietraject gekozen voor UNIT4 Agresso Wholesale. Als reden voor de keuze noemt de IT-dienstverlener de aanpasbaarheid en de talrijke koppelingsmogelijkheden van het ERP-systeem van UNIT4 voor handelsbedrijven. UNIT4 zal de kennis en technologie van Scholten Awater inzetten om klanten te voorzien in hun hardwarebehoefte en -dienstverlening daar omheen.

Scholten Awater levert als merkonafhankelijke dealer alle A-merken van IT-hardware en verzorgt dienstverlening daaromheen voor grote organisaties in Nederland. De filosofie van Scholten Awater is om klanten te ontzorgen met alle denkbare diensten en producten rondom hardware. Deze veelzijdigheid stelt hoge eisen aan een ERP-systeem. Uit de leveranciers die zijn aangeschreven, is gekozen voor UNIT4, omdat het ERP-systeem UNIT4 Agresso Wholesale eenvoudig is aan te passen aan organisatorische veranderingen. De IT-dienstverlener zal het ERP-systeem inzetten ter ondersteuning van de logistiek, warehousing, serviceverlening, voorraad- en financiële administratie.

“De flexibiliteit van UNIT4 Agresso Wholesale gaat enorm ver. Zelfs na de implementatie is het pakket eenvoudig aanpasbaar. Deze flexibiliteit sluit goed aan op onze visie. We streven naar een ‘zero touch’-verwerking en het ERP-systeem van UNIT4 zal daarbij ondersteunen”, aldus Rens Evers, commercieel directeur van Scholten Awater.

Scholten Awater heeft, tegelijk met de keuze voor het ERP-systeem, een partnership met UNIT4 gesloten voor het leveren van IT-hardware en dienstverlening aan klanten van de werkmaatschappij Business Software van UNIT4. Dit betreffen pc’s, maar ook servers, printers, copiers of andere hardware. Scholten Awater zal ook de pre-installatie en –configuratie voor de hardware verzorgen. UNIT4 schakelt de expertise van Scholten Awater in om optimale configuraties te bieden, afgestemd op de recentste ontwikkelingen en beschikbare technologie.

“Wij willen onze klanten ook op het gebied van hardware en infrastructuur volledig kunnen ontzorgen. Dit is niet onze primaire activiteit, maar in Scholten Awater hebben we een uitstekende partner gevonden om die ontzorging te realiseren” aldus Roel Caers, Sales & Marketing Director van UNIT4 Business Software.

UNIT4 Agresso Wholesale vervangt een eigen ontwikkeld ERP-pakket dat Scholten Awater ruim twintig jaar in gebruik heeft.

Over UNIT4
UNIT4 is een wereldwijde leverancier van cloudgebaseerde bedrijfssoftware die snel veranderende organisaties in de commerciële en publieke sector helpt om eenvoudig, snel en efficiënt in te kunnen spelen op veranderingen. UNIT4 biedt een breed portfolio van oplossingen, waaronder het vlaggenschip Agresso – een flexibele ERP-suite die zich voornamelijk richt op diensten intensieve middelgrote en grote organisaties – de financiële managementsoftware Coda en het op cloud applicaties gerichte FinancialForce dat mede is gefinancierd door salesforce.com.

UNIT4 voert activiteiten uit in 26 landen wereldwijd, de omzet in 2013 bedroeg 490,5 miljoen euro. het hoofdkantoor is gevestigd in Sliedrecht en de organisatie heeft meer dan 4.000 werknemers. In de Benelux levert UNIT4 business software voor verschillende sectoren, waaronder accountancy, gezondheidszorg, groothandel en distributie, mkb, onderwijs, publieke sector en zakelijke en financiële dienstverlening. Daarnaast levert UNIT4 oplossingen voor personeelsinformatie en salarisverwerking, business intelligence, e-commerce en diensten op het gebied van continuïteit en cloud computing.

Voor meer informatie over UNIT4, kunt u terecht op http://www.unit4.nl. Ook kunt u ons volgen via Twitter, Facebook en onze blog.

Over Scholten Awater
In 1993 is Scholten Awater opgericht met een duidelijke visie op de IT-wereld: IT moet eenvoudiger! Samen met een aantal gedreven vakmensen is Scholten Awater begonnen aan een missie om middelgrote en grote organisaties in Nederland snel en efficiënt te voorzien van IT-hardware.

Al snel groeide Scholten Awater uit tot dé IT-hardware dienstverlener voor Nederland. Een financieel gezond bedrijf met meer dan 200 medewerkers en een groot distributiecentrum om de klant te voorzien van hardware en IT-diensten. Deze diensten zijn ontwikkeld om de klant volledig te ontzorgen. Hierdoor kan de klant zich richten op haar eigen bedrijfsvoering zonder omkijken te hebben naar de aanschaf, logistiek en het onderhoud van de IT-hardware.

Voor meer informatie over Scholten Awater, kunt u terecht op http://www.sa.nl