Geplaatst door Unit 4

Unit4 sluit partnerovereenkomst met Ridder Data Systems

Utrecht, 4 november 2015 – Unit4 heeft een OEM-partnerovereenkomst getekend met Ridder Data Systems. Hierdoor krijgt Ridder iQ, ERP software voor de maakindustrie binnen de metaal-, hout- en kunststofbranche, een geïntegreerde financiële component.

Door de integratie krijgen de circa 750 klanten van Ridder iQ de beschikking over een totaaloplossing voor hun bedrijfsvoering. Daardoor is het niet nodig om met losse pakketten voor het logistieke en financiële proces te werken. Zo ontstaat meer inzicht in de bedrijfsvoering en het administratieve werk wordt vooral eenvoudiger.

ICT-dienstverlener GNB en tevens partner van Unit4 verzorgt de directe koppeling (API) tussen de systemen. Ridder Data Systems biedt de geïntegreerde oplossing aan, waarbij GNB meehelpt om de overstap naar Unit4 Multivers mogelijk te maken.

“Door deze twee producten samen goed in de markt te zetten, heeft de klant meteen veel baat van de directe integratie”, zegt Kasper van Kekem, Commercieel directeur bij Ridder Data Systems. “Door deze vergaande integratie wordt het voor de klant  eenvoudig om tijdens de logistieke Ridder processen alles te monitoren, te controleren en te gebruiken.”

“De samenwerking met Ridder Data Systems past in de nieuwe partnerstrategie van Unit4”, legt Fred Loos, Sales- & Marketing Manager MKB bij Unit4, uit. “Ridder is het aanspreekpunt en kan een totaalpakket aanbieden. Wij kunnen nieuwe markten betreden en zo klanten extra gebruiksgemak bieden dankzij de directe integratie tussen de systemen.”

Unit4 is een toonaangevende leverancier van bedrijfssoftware voor dienstverlenende organisaties. Met ruim 4000 medewerkers wereldwijd genereert Unit4 een jaarlijkse omzet van meer dan 500 miljoen euro. Unit4 levert ERP, branchegerichte en best-in-class applicaties. Duizenden organisaties uit sectoren als zakelijke en publieke dienstverlening, onderwijs, non-profit, vastgoed, groothandel en financiële dienstverlening werken met business software van Unit4. Unit4. In business for people.