Unit4 sluit strategisch partnership met ConQuaestor

Unit4 en ConQuaestor, onderdeel van Grant Thornton, hebben een strategische samenwerking gesloten. Gezamenlijk gaan beide bedrijven de hogere educatieve sector in Nederland bedienen met software en diensten.

ConQuaestor heeft grote expertise van de sterk veranderende onderwijssector en is daardoor in staat uitstekende consultancy- en implementatiediensten te verzorgen. Unit4 bedient sinds 1993 wereldwijd ruim 400 instellingen in het hoger en universitair onderwijs met geïntegreerde softwareoplossingen. Samen met ConQuaestor wil Unit4 het marktaandeel in de Nederlandse onderwijssector vergroten.

De onderwijssector verandert snel. De overheid stelt steeds hogere eisen aan de bedrijfsvoering van hogescholen en universiteiten. Die eisen zijn bovendien aan verandering onderhevig. Organisatiestructuren wijzigen en er ontstaat steeds meer onderlinge samenwerking op diverse terreinen als onderzoek. Hierdoor groeit bij instellingen in het hoger en universitair onderwijs de behoefte aan ICT-oplossingen die mee kunnen bewegen met de ontwikkelingen en daarnaast blijvende transparantie bieden in de bedrijfsvoering. ConQuaestor heeft diepe kennis van de sector. Ze adviseert onderwijsinstellingen over bedrijfskundige veranderingen en de keuze voor ondersteuning van ICT-hulpmiddelen.

Unit4 levert voor de onderwijsmarkt (cloud)oplossingen voor Financieel Management, Inkoop Management, Research Management, Human Capital Management, Student Informatie, Estate Management en Rapportage & Analyse. De eenvoudige aanpasbaarheid van de software en het succes in het buitenland zijn voor ConQuaestor doorslaggevend geweest om samen met Unit4 de hogere en universitaire onderwijssector te bedienen.

Wageningen University & Research Centre is de eerste universiteit in Nederland die met de ERP-oplossing Unit4 Business World werkt. Internationaal gebruiken veel universiteiten de software van Unit4, waaronder de universiteiten van Cambridge, Melbourne, Singapore, Glasgow, Harvard, Nottingham, Oxford en Southampton. Typerend voor de samenwerking met de sector is de gezamenlijke ontwikkeling van oplossingen voor Research en de begeleiding van post graduate studenten.

Roel Caers, Executive Director bij Unit4. “We zijn erg blij met het strategisch partnership met ConQuaestor. Als softwareleverancier kunnen wij voor onze relaties nog meer toegevoegde waarde leveren als we samenwerken met een partij die diepgaande kennis van en goede contacten met de hogere en universitaire onderwijssector heeft. ConQuaestor kan uitstekend de vertaalslag maken van de voordelen van onze oplossingen naar praktische toepassingen voor de sector en de bijbehorende verandering begeleiden. Ik ben ervan overtuigd dat de combinatie van deze expertise en flexibele software de basis is voor onderwijsinstellingen om beter te kunnen anticiperen op veranderingen in de markt.”

Jan Bosman, Bestuursvoorzitter van ConQuaestor: “Onderzoeksintensieve onderwijsinstellingen worstelen al langer met de complexiteit van efficiënte en effectieve bedrijfsvoering. Er is maar weinig software beschikbaar die de sterk veranderende onderwijs sector ondersteunt. Door de combinatie van de onderwijsoplossing van Unit4 en de jarenlange ervaring van ConQuaestor, kunnen we universiteiten en hogescholen instrumenten bieden die nodig zijn om ambities waar te maken.”