UNO staat garant voor geslaagde ICT-projecten, ook bij de overheid

Rijswijk, 16 april 2015 – ICT moet gewoon werken, toch? Het klinkt zo vanzelfsprekend, maar we zien ook bij de overheid dat de werkelijkheid vaak anders is. De sleutel tot succes is een partner die de techniek goed kent en interesse heeft in de organisatie. Zo kunnen ICT-projecten wel degelijk succesvol verlopen, ook bij overheidsinstanties! Een mooi voorbeeld daarvan is de samenwerking tussen Avalex en UNO.

Avalex is gevestigd in Rijswijk en verzorgt de inzameling en de verwerking van afval & grondstoffen van huishoudens en bedrijven in zes gemeenten, waaronder Delft en Wassenaar. Deze zes gemeenten zijn eigenaar van Avalex. Het bedrijf zorgt ervoor dat afval meer waarde krijgt en wordt gerecycled. In totaal werken er 200 medewerkers. Om de doelstellingen te realiseren die Avalex zichzelf heeft gesteld, heeft zij vorig jaar gekozen voor ICT-partner UNO.

“Doorslaggevend om voor UNO te kiezen was de kennis en kunde van hun mensen, de kwaliteit van hun service en de integriteit van hun directeur, Remco Onderwater,” zegt Johnny Gowrising ICT-coördinator bij Avalex. “Het is ook fijn om te werken op basis van een vaste prijs. Bij Remco staat “afspraak is afspraak” hoog in het vaandel en dit maken hij en zijn medewerkers helemaal waar.” Eind 2014 zou het volledige Office 365 platform geïntegreerd moeten zijn binnen de ICT-infrastructuur van Avalex, in combinatie met een vernieuwd CRM-systeem en ERP-applicatie AFAS. Gowrising: “Het resultaat? Eind 2014 waren alle ICT-doelstellingen ruimschoots behaald. Zowel qua planning als kwaliteit van de oplevering was het zelfs beter dan we aanvankelijk hadden gevraagd”. Een mooi voorbeeld van een succesvol ICT-project bij overheid.

UNO, gevestigd in Rijswijk, zorgt ervoor dat de medewerkers van haar klanten altijd en overal kunnen werken met betrouwbare en betaalbare technologie. UNO werkt op basis van Managed Services. Dit is een vorm van ICT-beheer waarbij een vooraf afgesproken ICT-totaaloplossing tegen een vaste prijs per jaar wordt geleverd. Geen verborgen kosten achteraf dus. “Bij Managed Services is het onze taak om proactief problemen te voorkomen. Dus geen ‘uurtje factuurtje’ waarbij langdurige problemen veel uren opleveren. UNO investeert in kennis en tools om IT beheersbaar te maken en tijd te besparen”, zegt Remco Onderwater. Naast een professionele servicedesk en standaard onderhoud (patches, updates etc.) houdt dit ook preventief beheer in. Door professionele monitoring 24×7 worden problemen snel geïdentificeerd en opgelost. Zo garandeert UNO de continuïteit van de ICT-omgeving van haar klanten en hebben die er geen omkijken meer naar.