Geplaatst door Overstappen.nl

Vergelijkingssites EasySwitch.nl en Overstappen.nl samen verder

Vergelijkingssites
EasySwitch.nl staat met name bekend als energievergelijker, maar biedt ook vergelijkers voor verzekeringen. Overstappen.nl richt zich vooral op het vergelijken van internet-, telefoon- en tv-abonnementen en verzekeringen als auto- en zorgverzekeringen. Samen bedienen zij nu de volledige vergelijkingsmarkt. Jelle Feenstra, directeur van EasySwitch.nl: “Door samen te gaan met Overstappen.nl zijn we in staat een uitgebreider pallet te bieden en tevens ons aanbod in de nabije toekomst te vergroten. Hierbij ligt de focus met name op verzekeringen en financiële diensten.”

Marktontwikkelingen
Steeds vaker sluiten consumenten producten af via een vergelijkingssite en niet meer direct bij de aanbieders. Volgens Michiel Alkemade, directeur van Overstappen.nl, zijn consumenten zich steeds meer bewust van hun vaste lasten. “Steeds meer mensen willen besparen. Wij helpen hen de juiste keuze te maken in het woud van aanbieders. Daarbij houden we rekening met de wensen van de consument. Een vergelijkingssite biedt in dat geval uitkomst.” De vergelijkingsmarkt neemt een enorme vlucht en daarbij ook de concurrentie. De recente overname van Independer.nl door Achmea en de overname van Verzekeringssite.nl door Comparethemarket.com (BGL Group) dragen hier grotendeels aan bij.

Managementteam
De twee partijen zijn een goede match en hebben elkaar zowel zakelijk als persoonlijk gevonden. Door de acquisitie ontstaat een sterk managementteam. Naast Feenstra en Alkemade bestaat het management uit Paul Montagne, verantwoordelijk voor marketing, en Jeroen Freijer, verantwoordelijk voor de techniek. De krachtenbundeling moet leiden tot meer synergie tussen de twee platformen en verdere groei.

Over Easyswitch.nl en Overstappen.nl
Het belangrijkste doel van de twee vergelijkingssites is consumenten helpen te besparen op hun vaste lasten. Door een steentje bij te dragen aan het transparanter maken van de markt worden consumenten geholpen bij het maken van de beste keuze voor hun persoonlijke situatie, wensen en budget. Easyswitch.nl en Overstappen.nl zijn gevestigd in het hart van Amsterdam en bestaan gezamenlijk uit 15-20 medewerkers.
Zie ook: www.easyswitch.nl en www.overstappen.nl