Industry Wire

Geplaatst door Verint

Verint breidt portfolio voor customer engagement optimization uit met innovatieve communitysoftware

Amsterdam, 1 september 2015 – Verint® Systems, Inc. (Nasdaq: VRNT) breidt zijn portfolio met oplossingen voor customer engagement optimization uit met de toevoeging van een toonaangevende, zakelijke communityoplossing. Hiermee krijgen organisaties waardevolle inzichten uit de omnichannel ervaringen van klanten – niet alleen via telefoon, chat, e-mail en de website, maar nu ook uit klant- en werknemerscommunity’s

Door de overname van Telligent® – toonaangevend leverancier van software voor klantenservice en digitale-marketingcommunity’s – blijft Verint zijn visie op customer engagement optimization verbeteren. Klantcommunity’s vormen een natuurlijke verlenging van customer engagement optimization. Op dit moment biedt Verint als enige leverancier community’s als onderdeel van een uitgebreid platform, gekoppeld aan customer engagement-management, klantanalyses en personeelsoptimalisatie.

Community’s als essentieel onderdeel van customer engagement optimization

Met de combinatie van Verint en Telligent (eerder Zimbra Social) zijn klanten in staat de bruikbare inzichten die hun community’s bieden, te gebruiken om belangrijke strategische doelen te behalen, zoals het verkrijgen van één overzicht van de effectiviteit van de klantenservice. Ook kunnen zij sociale ervaringen op internet integreren en initiatieven voor digitale transformaties ondersteunen.

Door community’s te integreren in klantenservice- en marketingstrategieën, kunnen organisaties hun servicekosten verlagen door veelvoorkomende klantvragen door te sturen naar hun community’s voor een snel antwoord. Door krachtige analyses kunnen ze ook een essentieel inzicht verkrijgen in aankooptrends en -patronen, de effectiviteit van marketingcontent en campagnes evalueren, de verkoop via social verbeteren, actie ondernemen op basis van klantfeedback op producten, diensten en algemene ervaringen, en de loyaliteit vergroten.

“We zijn blij Telligent te mogen verwelkomen en klanten de extra’s te bieden, die community’s toevoegen aan ons customer engagement optimization-portfolio”, zegt Elan Moriah, directeur van Verint Enterprise Intelligence Solutions™ en van Verint Video and Situation Intelligence Solutions™. “Deze overname vergroot ons aanbod en introduceert een groot aantal geavanceerde mogelijkheden waarmee we een nog uitgebreider oplossing kunnen bieden om onze klanten te helpen bij hun digitale transformatie, verkoop via social en klantenzelfservice.”

De groei van community’s in een omnichannel wereld

Doordat consumenten steeds meer gebruik maken van zelfservice en behoefte hebben aan meningen en perspectieven van andere consumenten, neemt het belang van social community’s toe. Met een groeiende vraag naar meer realtime engagement en gepersonaliseerde service worden community’s gewilde en waardevolle bronnen voor klantenservice. Ook marketeers gebruiken social community’s om inspiratie voor nieuwe digitale content op te doen, sociale ervaringen in hun online omgevingen te verbeteren, en aankoopgedrag en online activiteit te volgen en te analyseren.

Als onderdeel van Verint helpt de communityoplossing van Telligent organisaties de samenwerking en het vertrouwen tussen klanten onderling en werknemers onderling te bevorderen. Ook helpt de oplossing klanten informatie te delen en zelfservice- en social support te ondersteunen en te stimuleren, terwijl nieuwe niveaus van customer engagement en employee engagement worden bevorderd.

Over Telligent-communityoplossingen

Telligents oplossingen, gebruikt door grote en bekende merken, leveren geavanceerde commerciële softwareapplicaties voor social – inclusief forums, wiki’s en blogs, en social diensten – zoals likes, beoordelingen en comments.

Telligent-community’s zijn het afgelopen jaar erkend door Forrester Research, Inc. en Gartner, Inc. In The Forrester Wave: Social Depth Platforms, Q2, 20151 wordt de communitysoftware (Zimbra Social) omschreven als “sterke uitvoerder”. In Gartner’s Magic Quadrant for Social Software in the Workplace2 werd de software geplaatst in het ‘visionaries’-kwadrant.

Lees meer op www.verint.com/communities.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht