Industry Wire

Geplaatst door pinkorblue

Vernieuwde webshop pinkorblue.nl

Dortmund, Duitsland 4 augustus 2015 – pinkorblue.nl lanceert de vernieuwde webshop met een nieuw imago wat aangeeft dat het een serieuze speler op de online babymarkt is. De uitstraling van pink or blue is in overeenstemming met de nieuwe style van het moederbedrijf Babymarkt GmbH en de andere internationale webshops van pink or blue (o.a. pinkorblue.se en pinkorblue.com).

E-commerce met hart – het draait om de details
Een nieuw gezicht, een serieuzer speler. Niet alleen een nieuwe look, maar vooral ook de backend kon de voorjaarspoets niet ontkomen. Het moederbedrijf is een aantal weken geleden overgestapt en de eerste resultaten boven verwachting en daardoor ook veel belovend voor de toekomst van pink or blue. Dit is onder andere terug te zien in de laadtijden die procentueel gezien significant afgenomen hebben. Achter de nieuwe look draaien nieuwe systemen. Zo is pink or blue overgestapt op het Foxx systeem en draait de zoekfunctie vanaf nu op ElasticSearch. Dit zal, gebaseerd op de Duitse resultaten, terug te zien zijn in een grotere conversion rate en een lagere bounce rate voor pink or blue.

Een nieuw imago voor het gehele bedrijf

De relaunch is een aantal weken geleden al live gegaan voor het Duitse Babymarkt, gevolgd door de twee Baby-Markt shops in Oostenrijk en Zwitserland. Babymarkt had voorheen een ander logo en een andere huisstijl dan de pink or blue shops. Met de relaunch gaat Babymarkt hand in hand samen onder het gelijke logo met de gelijke uitstraling. Deze eenheid zal zich niet alleen onsite sterk kenbaar maken, maar zorgt ook achter de schermen voor een sterk fundament waar alle medewerkers op kunnen bouwen. Pinkorblue.nl is de eerste shop uit de pink or blue familie die naar de nieuwe shop omschakelt. Vlak na de Nederlandse lancering zullen de Belgische en de Zweedse shop volgen. De komende weken volgen dan geleidelijk de andere internationale shops met Frankrijk als hekkensluiter.

Over pink or blue

Pinkorblue.nl is in 2012 op de Nederlandse markt verschenen en is sindsdien de snelst groeiende online shop voor baby’s, kinderen en (aanstaande) ouders in Nederland met ruim 30.000 producten. Naast shops in Nederland is pink or blue in ruim 10 andere landen actief. Het Duitse Babymarkt GmbH is het moederbedrijf van alle shops en is al jarenlang de marktleider in Duitsland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht