Het Vlaamse iText opent kantoor in Azië; tekent overeenkomst met eerste partner in Singapore

Singapore – 21 mei 2015. Het Vlaamse iText, een wereldspeler op het vlak van programmeerbare PDF-software, opent een kantoor in Singapore en start zo met de verovering van de Aziatische markt. De iText-uitvalsbasis is voorlopig gevestigd in de plaatselijke kantoren van iMinds.

Door het openen van een kantoor in Singapore zal iText zijn Aziatische klanten beter kunnen bedienen, en gerichter kunnen inspelen op nieuwe opportuniteiten. iText nam daarvoor deel aan het Go Global-programma van iMinds, een programma dat middelen, coaching en begeleiding-op-maat voorziet voor Belgische tech start-ups die internationale groei ambiëren.

“Die iMinds ondersteuning heeft een belangrijke rol gespeeld in onze Aziatische doorbraak,” zegt Bruno Lowagie – de oprichter van iText. “Singapore huisvest heel wat potentiële iText-klanten, en de hele regio wordt een kritische succesfactor in onze wereldwijde groei.”

iText kondigt meteen ook een overeenkomst aan met zijn eerste partner in Singapore. Het gaat om LEAPP Pte. Ltd. – een bedrijf dat mobiele applicaties ontwikkelt, en dat de iText-oplossingen in Singapore zal resellen.