VNSG verheugd over aankondiging SAP over Fiori en Screen Personas

‘s-Hertogenbosch, 3 juni 2014  –  De VNSG (Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers) heeft verheugd gereageerd op het bericht van softwarebedrijf SAP dat klanten met directe ingang geen extra licenties meer hoeven te betalen voor de gebruiksvriendelijke user interface technologie SAP Fiori en SAP Screen Personas.

De aankondiging van Bill McDermott, CEO van SAP, tijdens SAPPHIRE NOW in Orlando volgt op toenemende druk vanuit de wereldwijde gebruikerscommunity, verenigd in het netwerk SUGEN (SAP User Group Executive Network). De VNSG heeft een belangrijke rol in dit netwerk.

Fiori werd een jaar geleden voor de eerste keer door SAP gepresenteerd. De eerste reactie van SUGEN was tweeledig. Aan de ene kant waardeerde SUGEN de nieuwe gebruikersinterface en beschouwde het als een echte verbetering voor gebruikers van de SAP Business Suite. Aan de andere kant was SUGEN teleurgesteld over het feit dat voor Fiori een licentie moest worden betaald. SUGEN was van mening dat verbeteringen in de gebruikersinterface al zijn betaald via het jaarlijkse onderhoud. Sinds vorig jaar was SUGEN in dialoog met SAP over dit onderwerp dat van belang is voor alle SAP-gebruikers.

“Ik complimenteer SAP met de goede stap die is gezet om de koers te wijzigen”, aldus Astrid Zwiers, voorzitter van de VNSG. “Dit is een belangrijke wijziging in het belang van alle SAP-gebruikers. Nu kunnen klanten zonder financiële drempels Fiori en Screen Personas inzetten om de gebruikersvriendelijkheid van SAP te verbeteren. Dit resultaat bewijst de toegevoegde waarde van de beïnvloeding van de VNSG in het wereldwijde netwerk SUGEN.”

VNSG: hét platform voor Nederlandstalige SAP-gebruikers
De Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers (VNSG) is sinds 1988 hét platform voor alle SAP-gebruikers in het Nederlandse taalgebied. De VNSG ondersteunt gebruikers van SAP-software bij het verhogen van de toegevoegde waarde van deze software binnen hun organisatie. Enerzijds door het stimuleren en organiseren van kennisuitwisseling, anderzijds door het behartigen van de belangen van SAP-gebruikers richting de SAP-organisatie. De VNSG heeft 30 focusgroepen, een magazine en diverse nieuwsbrieven. Ook worden er webinars, themadagen, bijeenkomsten en een jaarlijks congres georganiseerd. Wereldwijd is de VNSG de oudste SAP-gebruikersvereniging. Er zijn ruim 800 organisaties met 9500 individuele leden aangesloten bij de VNSG.