Geplaatst door Yellow Communications

Wacom introduceert nieuwe STU-430V signature-pad

Wacom Co. Ltd. heeft zijn laatste uitbreiding van de signature-pad-reeks gepresenteerd: de STU-430V, waarmee de ondersteuning voor het elektronisch vastleggen van handtekeningen in gevirtualiseerde desktopomgevingen verder wordt versterkt. Dankzij zijn aansluitmogelijkheden kan de STU-430V in een groot aantal terminalserver-omgevingen worden geïnstalleerd. Hierdoor kan een nog breder publiek gebruik maken van de signature-pads van Wacom, wereldleider op het gebied van toepassingsgerichte apparaten voor het vastleggen van handtekeningen.

De STU-430V valt op doordat hij zowel standaard USB-aansluitingen als virtuele seriële aansluitingen via USB ondersteunt. De STU-430V is met name ontworpen voor gevirtualiseerde desktopomgevingen, waaronder Citrix v6.5, door het gebruik van een virtuele COM-poort via USB. Het apparaat emuleert een seriële aansluiting, maar gebruikt een fysieke USB-aansluiting voor de client terminal. Als de gebruiker overstapt naar een omgeving waar de virtuele seriële modus niet nodig is, zoals bijvoorbeeld Citrix v7.6.3 of nieuwer, dan kan de STU-430V ook via een standaard USB-aansluiting worden gebruikt.

“In veel beroepen is de manier van werken de laatste tien jaar drastisch veranderd. We zien een groeiend gebruik van verschillende terminal server-omgevingen, wat zorgt voor bedrijfsprocessen die veilig en compliant zijn, terwijl de kosten laag blijven en het beheer vereenvoudigt. We zien ook een groeiend verlangen om binnen dit gebied handtekeningen voor eDocuments vast te leggen”, zegt Shigeki Komiyama, vicevoorzitter van de raad van bestuur van Wacom en hoofd van de Business Solutions Business Unit. “De STU-430V versterkt de mogelijkheden van Wacom om in een papierloze omgeving aan deze behoefte tegemoet te komen.”

De nieuwe STU-430V heeft een 4,5” monochroom LCD-scherm met een ruim handtekeninggebied en aanraakgevoelige knoppen. Het apparaat biedt een comfortabele tekenervaring door zijn lage vlakke profiel. Het gehard-glasoppervlak is zeer duurzaam en krasbestendig.

Dankzij de gepatenteerde snoer- en batterijloze pentechnologie van Wacom zijn er geen batterijen of stroomsnoeren nodig voor de pen, waardoor het apparaat een natuurlijke schrijfervaring biedt. De pad kent 1024 drukgevoeligheidsniveaus, aan de hand waarvan tijdens de ondertekening een drukprofiel kan worden vastgelegd als deel van een uniek biometrische profiel. Geavanceerde encryptie staat garant voor een veilige en betrouwbare uitvoering van transacties. Elk apparaat krijgt een unieke hardware-ID, waardoor exact kan worden bepaald op welke eenheid een bepaalde handtekening werd ingevoerd.

De STU-430V is een uitbreiding van de signature-pad-reeks van Wacom, die bestaat uit de STU-300B, STU-430 en STU-530. De gehele reeks wordt automatisch ondersteund in Citrix v7.6.3 en nieuwer. De ondersteuning van de STU-430V van oudere versies van Citrix en andere terminal server-omgevingen zorgt voor verdere versterking van Wacoms marktpositie.
De Signature SDK (Software Development Kit) en STU SDK (Software Development Kit) van Wacom zijn beschikbaar voor integratie in een eigen systeem.

Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwe STU-430V is per direct leverbaar. Neem contact op met uw dealer voor de actuele prijzen.

Voor meer informatie over de STU-430V, zie http://www.wacom.com/en-nl/enterprise/business-solutions/hardware/signature-pads/stu-430v