Industry Wire

Wanja Allessie nieuwe commercieel directeur Zanox Benelux

Amsterdam, 15 januari 2014 – Zanox Benelux heeft in Wanja Allessie een nieuwe commercieel directeur gevonden. Allessie treedt toe tot de lokale directie van het online advertentienetwerk dat onder leiding staat van managing director Lauri Koop.

Wanja Allessie (1975) is vanaf januari eindverantwoordelijk voor het commerciële team van de Nederlandse marktleider in performance advertising. Allessie is afkomstig van het Amsterdamse bureau NR6, waar zij in de rol van managing director zorg droeg voor de herpositionering van het bedrijf van internetbureau naar interactief reclamebureau. Daarnaast richtte zij in 2010 WWXS B.V. op, een uitgeverij van mobiele apps voor kinderen.

Real-time-bidding

Bij Zanox heeft Allessie zich tot doel gesteld het productportfolio uit te breiden en uit te rollen over meerdere advertentiekanalen, waaronder mobiele en sociale media channels. Bij de uitbreiding van het productportfolio ligt de focus op het verrijken van het huidige performance display-aanbod met real-time-bidding (RTB). Via Zanox kunnen adverteerders hun branding- en prospectingstrategieën afstemmen op performance campagnes waardoor deze effectiever worden.

Allessie: ,,Zanox opereert op het snijvlak van techniek en commercie en verkeert daardoor in de unieke positie om de gehele customer journey efficiënter, transparanter en beter meetbaar te maken voor adverteerders en publishers. Het is dan ook mijn missie om, samen met onze partners, de consument beter te bedienen op de verschillende kanalen.”

Lauri Koop, managing director bij Zanox Benelux, is verheugd dat Allessie het team in de Benelux komt versterken. ,,Met haar bureauervaring weet Wanja niet alleen de behoefte van onze klanten treffend te vertalen naar een effectieve omni-channel strategie, maar kan zij bovendien ons commerciële team klaarstomen om performance optimalisatie over de gehele customer journey te realiseren. Daar hebben zowel adverteerders als publishers in ons netwerk profijt van, omdat elke euro die richting marketing en sales gaat nu beter meetbaar en effectiever wordt.”

Koop benadrukt daarnaast Allessie’s achtergrond als econometrist. ,,Met haar kennis kunnen we big data op een effectieve manier inzetten om onze klanten een zo hoog mogelijke ROI te geven.”

Over Zanox

Zanox is gespecialiseerd in online performance advertising: een manier van adverteren waarbij de adverteerder enkel voor meetbare resultaten betaalt, namelijk sales en leads. Het advertentienetwerk is bekend geworden met affiliate marketing en werd in 2013 verkozen tot het beste affiliate netwerk van Nederland. Naast affiliate marketing kunnen adverteerders via Zanox gebruik maken van publishers op gebieden als e-mailmarketing, display-, search-, en mobile advertising. Tevens biedt Zanox aanvullende producten als conversieoptimalisatie en kwalitatieve product datafeeds, zodat adverteerders en publishers maximaal rendement uit het online verkeer realiseren. De missie van het netwerk is om de ‘consumer journey’ van consumenten efficiënter en plezieriger te maken. Voor Zanox en zijn partners is een aankoop hierbij altijd de eindbestemming.

Al vanaf 1999 is Zanox actief in Nederland met het in 2011 overgenomen M4N. Sinds de overname kan het bedrijf zich de Nederlandse marktleider op het gebied van online performance advertising noemen. Zanox werkt onder andere voor Zalando, De Bijenkorf, Coolblue, KPN, T-Mobile en Centraal Beheer Achmea. Zanox maakt deel uit van de Zanox-groep, een bedrijf dat zich wereldwijd inzet voor ruim 4000 adverteerders. ZANOX.de AG is onderdeel van Axel Springer AG en het Zwitserse PubliGroupe AG met respectievelijk een aandelenverdeling van 52,5 en 47,5 procent. Meer informatie vindt u op www.zanox.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht