WD viert 10-jarig jubileum van My Passport met nieuw ontwerp en limited edition

Hoofddorp, 28 augustus 2014 – My Passport bestaat 10 jaar en dat viert WD met speciale jubileumuitgaven. WD®, onderdeel van Western Digital (NASDAQ:WDC) en wereldleider op het gebied van opslag, introduceert ter gelegenheid van het jubileum de My Passport Ultra™ – Metal Edition™ en My Passport Ultra – Anniversary Edition en zet daarmee een kroon op tien jaar ontwikkeling en verbetering van ’s werelds populairste externe harde schijven. In de afgelopen tien jaar gingen meer dan 60 miljoen My Passports over de toonbank met naar schatting een gezamenlijke opslagcapaciteit van 42.000 petabyte.

De My Passport Ultra Metal Edition en Anniversary Edition hebben een unieke aluminium behuizing met een bijzonder ‘radial spin’-design; dat is niet alleen mooi maar biedt ook extra bescherming tegen beschadiging bij mobiel gebruik. De schijven hebben daarbij hardware encryptie en op de My Passport Ultra Metal Edition is standaard WD SmartWare™ Pro software met Dropbox integratie geïntegreerd. Gebruikers kunnen heel eenvoudig hun bestanden back-uppen van computer naar schijf en van schijf naar de cloud en ze kunnen direct bestanden van hun Dropbox-account op hun My Passport zetten. My Passport is daarmee niet alleen een ideale oplossing om bestanden te back-uppen, op te slaan en te beschermen, maar ook om onderweg digitale content te bewerken of te bekijken.

Prijzen en beschikbaarheid
My Passport Ultra Metal Edition is vanaf nu verkrijgbaar bij geselecteerde distributeurs en winkels en online via de wdstore.com. My Passport Ultra Anniversary Edition is naar verwachting vanaf begin september 2014 beschikbaar in een beperkte oplage. Beide schijven hebben standaard 3 jaar garantie. De adviesprijs voor de My Passport Ultra Metal Edition 1 TB is 89 euro en voor de 2 TB-versie 129 euro.

Over WD
WD, onderdeel van Western Digital, is al jaren innovator en marktleider in de opslagbranche. Als trendsetter in opslagtechnologie, produceert het bedrijf betrouwbare, high-performance harddisk drives (hdd) en solid state drives (ssd). Deze schijven worden behalve in de eigen opslagproducten door OEM’s en systeembouwers toegepast in desktop- en mobiele computers, in bedrijfscomputersystemen, embedded systemen en consumentenelektronica.

De toonaangevende opslagproducten en –systemen, netwerkproducten, mediaspelers en softwareoplossingen van WD stellen wereldwijd mensen in staat eenvoudig hun content te bewaren, op te slaan, te beschermen, te delen en te beleven op meerdere apparaten. WD werd in 1970 opgericht. Het hoofdkantoor is gevestigd in Irvine, Californië (VS). Kijk voor meer informatie op de website van het bedrijf: http://www.wd.com.

Western Digital Corp. (NASDAQ: WDC) levert wereldwijd producten en diensten die mensen in staat stellen digitale content te maken, beheren, beleven en behouden. De bedrijven binnen dit concern ontwerpen en vervaardigen opslagapparaten, netwerkapparatuur en mediaspelers van de merken WD, HGST en G-Technology. Op het investeerdersgedeelte van de website van het bedrijf (http://www.westerndigital.com) is financiële informatie en informatie voor investeerders te vinden.

De Nederlandstalige website is direct te benaderen via www.wdc.com/nl. WD is ook te volgen via Twitter http://www.twitter.com/wd_nederland en Facebook http://www.facebook.com/wdnederland.

Western Digital, WD en My Passport zijn gedeponeerde handelsmerken van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen; WD My Passport Pro is een handelsmerk van Western Digital Technologies, Inc. in de V.S. en andere landen. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaars. Alle andere merk- en productnamen zijn eigendom van de respectievelijke bedrijven.

Gebruikt voor opslagcapaciteit is een gigabyte (GB) = 1 miljard bytes, een terabyte (TB) = een biljoen bytes. De totale bruikbare capaciteit varieert afhankelijk van de gebruiksomgeving. Zie support.wdc.com voor beperkte garantie voorwaarden.