Geplaatst door Webhelp

Webhelp betreedt de Nederlandse markt na overname van SNT

SNT is de marktleider in customer experience management in Nederland. Webhelp Group, een toonaangevende internationale onderneming in deze sector, heeft aangekondigd SNT over te willen nemen onder voorbehoud van goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Middels deze voorgenomen overname krijgt Webhelp een belangrijke aanwezigheid in de Nederlandse markt. SNT gaat verder onder de naam Webhelp SNT.  De aankoop van SNT is de tweede in de afgelopen twaalf maanden, en volgt op de acquisitie in het Verenigd Koninkrijk van HEROtsc, nu Webhelp UK. Webhelp kondigde onlangs haar uitbreiding naar de Zuid-Afrikaanse markt aan, met de opening van vestigingen in Kaapstad en Johannesburg.

Gert-Jan Morsink, CEO van SNT, zegt over de voorgenomen overname: “Webhelp is een toegewijde customer relationship management organisatie, die haar klanten een toonaangevende en markt leidende multichannel ervaring biedt.

Als zodanig is Webhelp de juiste partij om ons te ondersteunen in de volgende fase van onze bedrijfsontwikkeling. Met deze nieuwe moedermaatschappij kunnen we onze groeistrategie doorzetten en versnellen.

Onze medewerkers in Nederland dragen in belangrijke mate bij tot ons succes. Onder de nieuwe eigenaar zullen we de beste carrièremogelijkheden blijven bieden en onze teams de beste steun blijven verlenen terwijl we onze onderneming verder uitbreiden.”

Frédéric Jousset, oprichter en medevoorzitter van Webhelp Group: “We hebben de afgelopen jaren een aanzienlijke groei gekend en hebben onze onderneming uitgebreid naar nieuwe werkterreinen en diensten. Dit is de meest recente stap in ons streven om één van de grootste BPO providers ter wereld te worden.

SNT is een uitstekend bedrijf met een uitgebreide staat van dienst in het leveren van excellente customer experience aan haar klanten. Wij zijn van mening dat er veel mogelijkheden zijn om van elkaar te leren en hebben een uiterst positieve indruk gekregen van het management en hoe wij daar mee samen kunnen werken.

We kijken er naar uit de krachten te bundelen met het bedrijf, managementteam en medewerkers, om de mondiale positie van Webhelp te laten groeien en verbeteren. We zullen de onderneming in de markt ondersteunen met de middelen van onze groep en onze investeerders.”

SNT heeft haar hoofdkantoor in Amersfoort met vestigingen in Amsterdam, Ede, Tilburg en twee vestigingen in zowel Groningen als Zoetermeer, alsmede een offshore locatie in Paramaribo, Suriname. Momenteel telt het bedrijf 3500 medewerkers met een omzet in 2013 van 77 miljoen euro.

Het hoofdkantoor van Webhelp SNT blijft in Amersfoort, en de leiding van het bedrijf blijft in handen van het huidige managementteam, onder leiding van CEO Gert-Jan Morsink. Morsink zal toetreden tot de internationale raad van bestuur van de Webhelp Group.

De Webhelp Group bestaat uit 37 contact centers in Europa en Afrika, die werkgelegenheid biedt aan 18.000 medewerkers met een jaaromzet van 370 miljoen euro. Het bedrijf wordt gefinancierd door het in Londen en Parijs gevestigde Charterhouse Capital Partners, dat sinds 2011 een meerderheidsbelang heeft.