Industry Wire

Geplaatst door Webhelp

Webhelp breidt haar social media expertise uit door de overname van social media bureau Netino

Webhelp, een van de toonaangevende mondiale spelers in business processoutsourcing, breidhaar vleugels verder uit met de overname van social media bureau Netino, expert in contentmoderatieHet Franse Netino is gespecialiseerd in het monitoren van sociale conversaties en verzorgt 24 uur per dag passende antwoorden op vragen van de consument.

Netino biedt haar klanten een ruime keuze uit landen en talen van waaruit de contentmoderatie wordt verzorgd. Met als resultaat optimale online gesprekken die aansluiten bij de lokale cultuur en bijdragen aan de doelstellingen van de opdrachtgevers. 

 Dit is de negende overname van Webhelp in de afgelopen 24 maanden en is onderdeel van de strategie van de business process outsourcer om wereldwijd te groeien in volume en expertise. De overname van Netino versterkt het bestaande social media-aanbod van Webhelpniet alleen in mensen maar ook in technologie

Gert-Jan Morsink, CEO Webhelp Nederland en lid Raad van Bestuur van de Webhelp GroepSteeds meer consumenten communiceren met merken via online en social media platforms; daarom wordt het nog belangrijker content te creëren die past bij het betreffende platform en het imago van het merk versterktHoewel het gebruik van technologie in webcare al een rijke historie kent, is het nog steeds niet in staat om die nuances in sociale conversaties aan te brengen die een mens kan doen. Met de overname van Netino zijn we in staat om onze klanten nog meer mogelijkheden te bieden in contentmoderatiezowel op technologisch gebied als op het gebied van het bemensen van contentmoderatie vanuit diverse landen. Deze overname sluit naadloos aan op onze eigen ambitie om in Nederland een voortrekkersrol te nemen in Digital Engagement. We zullen de komende maanden dan ook goed kijken welke kansen er zijn om Netino onder de aandacht te brengen van Nederlandse opdrachtgevers.

Jérémie Mani, CEO bij Netino: “De mogelijkheden die Webhelp biedt in combinatie met de expertise van Netino in social media, geeft ons de mogelijkheid om bedrijven te ondersteunen in elke fase van hun customer journey. Daarnaast hebben wij onder de vlag van Webhelp de mogelijkheid onze dienstverlening uit te breiden naar nieuwe geografische gebieden en markten, wat in lijn ligt met onze ambities.”

Bij Netinoopgericht in 2002, werken 400 medewerkers vanuit tien landen voor 120 klanten, waaronder bekende namen in de Franse media zoals Le Monde en TV France

De overname zal naar verwachting tegen het einde van het jaar worden afgerond.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht