Webservices.nl voor derde jaar in de Deloitte Fast 50

Webservices.nl heeft de 48ste positie behaald in de Deloitte Technology Fast 50. Voor het derde jaar op rij behoort ze tot de 50 snelstgroeiende IT bedrijven van de Benelux.

Jeroen Wolfs, directeur Webservices.nl: ‘We zijn super trots dat het ons ook dit jaar weer gelukt is. Dat we jaarlijks sterk groeien is een groot compliment aan al onze medewerkers die samen met onze partners en klanten dagelijks hard werken om datakwaliteit op de kaart te zetten. We bestaan nu 8 jaar en we merkten direct vanaf de oprichting dat er een grote behoefte is aan het makkelijk valideren en verrijken van informatie. Dat we jaar in jaar uit zijn blijven groeien is ontzettend fijn. Dit geeft ons de mogelijkheid om het pakket met oplossingen blijvend uit te breiden om aan de wensen van onze klanten te blijven voldoen.”
Webservices.nl: Van adrescheck naar full service data quality provider

Webservices.nl startte 8 jaar geleden met het aanbieden van de adrescheck. Een simpele tool, die in vrijwel elke applicatie van pas kan komen: postcode en huisnummer invullen, en de webservice vult een adres automatisch aan met straat en plaats. Al snel breidde het aantal databronnen uit. Naast adresgegevens komen bedrijfsgegevens ook vaak van pas. Wolfs: ‘Veel van onze klanten gebruiken de bedrijfscheck in CRM en ERP applicaties. Juist in deze applicaties worden veel gegevens ingevoerd van nieuwe klanten en prospects. Als het gaat om bedrijfsgegevens, neemt het veel tijd in beslag om dit handmatig te doen. Doublures en verouderde data zijn vaak het gevolg. Als de bedrijfscheck wordt toegevoegd aan de applicatie, is het invullen van alleen bedrijfsnaam en plaats voldoende om alle gegevens die in het Handelsregister bekend zijn automatisch in te laden. Mutaties kunnen automatisch doorgevoerd worden, door toevoeging van de update service.
Groei in vastgoed- en voertuiginformatie

De afgelopen jaren heeft Webservices.nl een sterke groei doorgemaakt in zowel de vastgoed- als de voertuigmarkt. Vastgoedinformatie van het Kadaster wordt veelvuldig gebruikt door notarissen, advocaten en makelaars. In de software die deze partijen gebruiken zijn steeds vaker vastgoed webservices geïntegreerd. De dagelijkse praktijk van een notariskantoor verloopt hiermee vele malen efficiënter. Voor het opmaken van aktes is het invoeren van een paar kenmerken voldoende om een heel Kadastraal rapport in te laden op de plaatsen waar dit in het document relevant is. Waar het opmaken van een akte voorheen veel handmatige stappen telde, is dit nu in een mum van tijd gedaan.

Zo ook in de voertuigbranche. Veel leasemaatschappijen beschikken over alle relevante voertuigkenmerken doordat verschillende voertuig webservices zijn geïntegreerd in de betreffende software. Restwaardes, energielabels en gewichten van voertuigen zijn in één oogopslag inzichtelijk.
De toekomst

In de komende tijd zal Webservices.nl zich blijven focussen op het bieden van gerichte oplossingen voor het normaliseren van data. Wolfs: ‘Voor een aantal veelgebruikte applicaties hebben wij al complete sets met oplossingen. Denk hierbij aan Microsoft Dynamics en Salesforce.com. In deze pakketten kun je adresgegevens en bedrijfsgegevens in heel de wereld op een makkelijke manier invoeren en actueel houden. Nieuwe leads genereren is in een handomdraai gedaan, waardoor marketingacties snel in gang gezet kunnen worden. Samen met onze partners zullen wij ernaar streven om voor meer van dit soort pakketten complete oplossingen te bieden.”