Geplaatst door Involvit

Website Geldwijzer030.nl voor financiële vraagstukken

Onlangs is de website Geldwijzer030.nl live gegaan. Geldwijzer030.nl is ontwikkeld om inwoners in de stad Utrecht te ondersteunen bij hun financiële vragen en ze via deze website op weg te helpen.

Deze website is ontstaan uit een samenwerking tussen de afdeling Werk en Inkomen van de gemeente Utrecht en welzijnsorganisatie U Centraal. Zij zijn, met andere partijen, betrokken bij het informeren en adviseren in de schulddienstverlening en bij het inwinnen van sociaal juridisch advies.

De website is gerealiseerd door Involvit uit Delft, die ook eerder de website van U Centraal en U Gids heeft gerealiseerd. U Gids is een digitaal platform voor informatie en advies op alle levensgebieden. De website Geldwijzer030.nl is dan ook gebouwd op hetzelfde platform als de U Gids, waardoor er gebruik kon worden gemaakt van gedeelde content en functionaliteiten.

Doordat deze keuze is gemaakt, was het mogelijk om de website op de zeer korte termijn van één week te bouwen en live te zetten en daarmee aan de deadline van 1 september voor de livegang te kunnen voldoen.

“In dit project hebben we met alle partijen prettig en soepel kunnen samenwerken,” aldus Eva-Maria den Balvert, stafmedewerker communicatie bij U Centraal. “De medewerkers van Werk en Inkomen van de Gemeente Utrecht hebben heel waardevolle informatie aangeleverd voor de content. Die content is verder aangevuld door de collega’s van Informatie en Advies bij U Centraal, die ook U Gids beheren. De sitemap en indeling voor een homepagina is door Involvit perfect vertaald in opties voor een template, waarna we bijna tegelijkertijd konden bouwen en vullen. We hebben vanuit de gemeente Utrecht complimenten gekregen voor de site Geldwijzer030.nl en voor de snelheid van het bouwproces.”