Geplaatst door RIDE

WELEDA KIEST VOOR CREATIVE AGENCY RIDE

Na een uitdagende pitch koos Weleda voor RIDE als haar bureau voor video content. De creatieve manier van het omgaan met het merk, de producten en de verschillende concepten voor impactvolle content gaven de doorslag in deze keuze. RIDE gaat het komende jaar video content creëren voor Weleda, voor zowel Nederland als België. Uiteraard in diverse verschijningsvormen: van animatie tot video.

Weleda X RIDE
“Er is nog veel te winnen voor Weleda op het gebied van video” aldus Pim de Graaff, Creative Director RIDE. “Wij zien dit dan ook als een mooie kans om dit prachtige merk groter te maken in de Benelux.” Hiermee doelt De Graaff op de grote ‘lichtgroene’ doelgroep die Weleda wil bereiken en overtuigen. Steeds meer vrouwen hebben interesse in puur natuurlijke en duurzame producten. Dit geldt voor voeding maar ook voor personal care. Marketing Manager Daan Zeelt over de samenwerking die intussen is gestart: “Weleda investeert meer in digitale content, om Weleda in de Benelux steviger te positioneren als het 100% natuurlijke verzorgingsmerk. Video is hier onlosmakelijk mee verbonden. Met RIDE heeft Weleda de partner om video’s met impact te maken en die ons in staat stelt een grotere groep consumenten aan ons te binden.”

Over Weleda
Weleda wil bijdragen aan de gezondheid van mensen en aan een gezonde aarde door het produceren en verhandelen van natuurlijke geneesmiddelen en
lichaamsverzorgingsproducten. Het bedrijf werkt uitsluitend met ingrediënten van 100% natuurlijke oorsprong, zoveel mogelijk van biologische kwaliteit.

Sinds de oprichting in 1921 in Zwitserland heeft Weleda vestigingen in 55 landen, verspreid over 5 continenten en telt het ruim 2.300 werknemers.

RIDE werkt samen met onder anderen NIVEA, DAS, Ziggo, Unox, PostNL en Huawei.