Industry Wire

Geplaatst door Head Office

Wietroostmij.nl, het grootste online platform voor nabestaanden van Nederland, is vernieuwd

Hoofddorp, 6 oktober 2015 – Het grootste online platform voor nabestaanden in Nederland, wietroostmij.nl, is vernieuwd. De website heeft niet alleen een fris nieuw design maar is ook geoptimaliseerd voor mobiel en tablet. Bovendien is op verzoek van de gebruikers een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Het vernieuwde wietroostmij.nl is sinds 1 oktober live.

Vanuit de wens om nabestaanden ook na de periode van de uitvaart goed te kunnen ondersteunen lanceerde Monuta in samenwerking met Head Office NL in juli 2013 een online platform voor nabestaanden onder de naam Wie troost mij. Een plek waar iedereen troost kan zoeken of juist geven. Het platform biedt informatie rondom rouwverwerking en verlies en is daarnaast een ontmoetingsplaats voor nabestaanden. Het is een plek waar men elkaar vindt voor steun en een luisterend oor, zijn verhaal kan delen en waar de nagedachtenis aan dierbaren blijft leven via een virtuele Sterrenhemel.

Grootste platform voor nabestaanden
Met ruim 66.000 vrienden op Facebook en meer dan 25.000 bezoekers per maand op het forum is wietroostmij.nl in twee jaar tijd uitgegroeid tot het grootste platform voor nabestaanden. Ook internationaal is er veel lof voor het platform. Zo won wietroostmij.nl vorig jaar in Amerika de Zilveren Pearl Award in de categorie Digital / Best Microsite en werd het genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing voor de beste content marketing-cases in Nederland en België.

Nieuwe functionaliteiten
Om aan de wensen van de groeiende groep actieve nabestaanden te kunnen voldoen is begin 2015 een pitch uitgeschreven die Head Office NL heeft gewonnen. Opdracht was om de site zowel qua design, contentstrategie en techniek naar een hoger, eigentijdser niveau te brengen. Head Office NL heeft het Monuta-team tijdens een aantal workshops en inspiratiesessies meegenomen in de mogelijkheden die content in relatie tot (UX) design met zich meebrengt.

De input van de bezoekers van wietroostmij.nl is zeer belangrijk geweest voor het ontwikkelen van het nieuwe platform. Zo is het nu mogelijk voor forumbezoekers om onderling privéberichten te sturen. De website is tevens geoptimaliseerd voor gebruik op mobiel en tablet.

Een andere nieuwe toevoeging aan wietroostmij.nl is het blog. Op de blogpagina worden lezers, met behulp van rouwdeskundigen en andere specialisten, op de hoogte gehouden van relevante onderwerpen. Ook kunnen we veel voorkomende onderwerpen op het forum in een blog meer aandacht geven, in tekst, beeld en/of video. Iedere donderdagmiddag wordt er een nieuw blog geplaatst.

In de toekomst zal wietroostmij.nl nog verder uitgebreid worden op basis van de feedback van bezoekers.

Over Head Office NL
Head Office NL, onderdeel van Sanoma, vertaalt de marketingcommunicatiestrategie van opdrachtgevers naar een effectieve content marketing strategie. Ook verzorgt het bureau de complete uitvoering daarvan. Storytelling is daarbij een wezenlijk onderdeel. De content is voor de totale doelgroep beschikbaar, vindbaar en deelbaar. Wij werken onder meer voor Ahold, KLM, Mercedes-Benz, Heineken, Pon, Monuta, Toyota en E.ON. Head Office NL levert multimediale oplossingen en onderscheidt zich door klantdata te verrijken tot klantprofielen. We koppelen uw content op het juiste moment naar de meest geschikte kanalen en relevante doelgroepen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht