Industry Wire

Geplaatst door DailyDialogues

Wiko Mobile kiest voor DailyDialogues als Nederlandse social media partner!

Het Franse Wiko Mobile, producent van smartphones, kiest voor het Rotterdamse social media bureau DailyDialogues als partner in Nederland. DailyDialogues en Wiko Nederland gaan samen vorm geven aan de grote social media ambities van Wiko, dat zich als ‘Game Changer’ positioneert en de strijd aan gaat met de gevestigde smartphone merken.

Wiko is in Frankrijk de nummer 2 in de verkoop van simfree smartphones en timmert ook in andere Europese landen nadrukkelijk aan de weg. In veel landen is Wiko inmiddels een top 5 speler en klopt het aan de deur van de dominante spelers. Het merk acteert als een Game Changer in de mobiele telefonie en spreekt met name een jong prijsbewust publiek aan. Ab Seghrouchni, Country Manager Nederland bij Wiko, laat weten waarom zijn organisatie voor DailyDialogues heeft gekozen. ‘Als nieuw smartphone merk in Nederland moeten wij alle beschikbare middelen op het gebied van social media inzetten om onze klanten te bereiken en een community rond om ons merk te bouwen. Wij zijn erg verheugd om hiervoor met DailyDialogues samen te werken om zo onze social ambitie en doelstellingen kunnen realiseren. Met alle benodigde disciplines in huis en hun no-nonsens mentaliteit zijn wij ervan overtuigd de juiste match te hebben gemaakt.’

Het in Rotterdam gevestigde DailyDialogues is een snelgroeiende digital agency met focus op social media dienstverlening en de customer experience. Onlangs koos lingerie retailer Hunkemöller nog voor DailyDialogues als internationale social media agency en ook merken zoals de Bijenkorf, Remia en Wecycle behoren tot het klantportfolio. Sjef Kerkhofs en Robbert Gangadin, eigenaren van DailyDialogues, verklaren: ‘Wiko is een trendy jongerenmerk met enorme ambities. Dat spreekt ons aan! Ze zijn een echt ‘social brand’ dat zich richt op een publiek van digital natives. Social media kan dan een machtig wapen zijn. Merken als Wiko maken ons werk leuk en uitdagend. We zijn dan ook erg blij dit mooie opkomende merk toe te voegen aan ons portfolio’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht