Geplaatst door Dimension Data

Wildcardteam van Tour De France krijgt een duwtje in de rug dankzij sponsoring van Dimension Data

Barneveld, 1 juli 2015 – Dimension Data, de officiële technologiepartner van ASO (eigenaar van de Tour de France), is sponsor van MTN-Qhubeka p/b Samsung (MTN-Qhubeka). Het negen man sterke MTN-Qhubeka-team vertegenwoordigt Afrika voor het eerst in het bestaan van de Tour de France en is een van de vijf uitgenodigde wildcard-teams die naast de zeventien fietsploegen van de World Tour mogen rijden bij de Tour de France. De tour gaat zaterdag van start.

MTN-Qhubeka zegt trots te zijn op deze stimulerende ondersteuning. Het team zal gedurende het meerjarige contract intensief met Dimension Data samenwerken aan technische ontwikkelingen die meer mensen tot de sport moeten aantrekken.

In maart dit jaar kondigden Dimension Data en ASO aan dat ze een partnerovereenkomst voor vijf jaar hebben afgesloten, waarbij Dimension Data de officiële technologiepartner wordt van ASO. Hun missie: samen ongeëvenaard kijkplezier bieden aan miljarden wielerfans over de hele wereld. Als de Tour de France zaterdag van start gaat, kunnen de uitzendkanalen van de race, commentators en wielrenfans over de hele wereld alle 198 wielrenners van de 22 teams in real-time op de televisie volgen, van iedere renner de gemiddelde snelheid nagaan en zijn positie ten opzichte van de andere renners bijhouden. Dit gebeurt door middel van een bètawebsite voor live tracking en meer informatie op hun televisieschermen.

De Tour de France bestaat uit 21 etappes, beslaat 3.344 kilometer en eindigt op 26 juli op de Champs Elysees in Parijs.

Qhubeka (koo-beh-ka) is een woord in de taal Nguni [uh ng-goo-nee] dat ‘doorzetten’, ‘vooruitgaan’ of ‘verder gaan’ betekent. Tijdens de Tour de France wil MTN-Qhubeka, als onderdeel van de campagne #BicyclesChangeLives, geld inzamelen voor vijfduizend fietsen voor kinderen in Afrika.

Jeremy Ord, Executive Chairman van Dimension Data: “Voor vele duizenden mensen in Afrika – vooral op het platteland – is de fiets het enige vervoersmiddel. Het is een eenvoudig middel, een ticket naar vrijheid, om door te zetten en verder te gaan. Of hij nu gebruikt wordt om naar school, werk of de markt te gaan – of zelfs voor vervoer naar het ziekenhuis of een kliniek. Dimension Data steunt vol trots het Afrikaanse team en helpt daardoor tegelijkertijd het verschil te maken voor de mensen in Afrika.”

Douglas Ryder, Team Principal van MTN-Qhubeka p/b Samsung: “Dit partnership met Dimension Data door middel van een meerjarencontract is een fantastische kans voor MTN-Qhubeka p/b Samsung. Hiermee zetten we niet alleen de #BicyclesChangeLives-campagne tijdens de tour op de kaart, maar helpen wij ook ons team in de toekomst vooruit. Dimension Data is een iconische organisatie met hoofdvestiging in Zuid-Afrika, die zich wereldwijd heeft ontwikkeld en is gegroeid. Haar motto ‘Zet je ambitie in de versnelling’ slaat aan bij het MTN-Qhubeka-team. Omdat de ploeg gebruikmaakt van technologie – zowel op als naast de fiets – helpt deze samenwerking ons team en het Afrikaanse wielrennen nieuwe hoogten te bereiken.”

Sarah Phaweni, Executive Director van Qhubeka: “De ondersteuning van een groot bedrijf is enorm waardevol. Wij waarderen het dat Dimension Data zich verbonden voelt met de behoeften van Zuid-Afrika en zijn erg blij met dit partnership, waardoor we mensen kunnen mobiliseren.”

Over Dimension Data
Dimension Data plc., opgericht in 1983, is een leverancier van ICT-services en -oplossingen, die gebruik maakt van zijn technologie-expertise, wereldwijde mogelijkheden voor service- en dienstverlening, en ondernemingskracht om de bedrijfsambities van zijn klanten waar te maken. Dimension Data is lid van de NTT Group. Meer informatie is beschikbaar op www.dimensiondata.com/nl.