Wolters Kluwer zet samen met Incentro belangrijke stap in e-commercestrategie

Utrecht, 29 januari 2015 – Informatiedienstverlener Wolters Kluwer is samen met ICT-dienstverlener Incentro gestart met de uitrol van de nieuwe e-commercestrategie door een nieuwe online opleidingsshop te realiseren. Klanten vinden op www.wolterskluwer.nl/opleidingen voortaan sneller en eenvoudiger hun weg naar de verschillende producten en diensten van Wolters Kluwer. Een projectteam met medewerkers van beide organisaties realiseerde de nieuwe e-commerce-omgeving volgens de agile scrummethode.

De nieuwe opleidingsshop, gebaseerd op de omnichannel/e-commerce-oplossing Intershop, is een belangrijke stap in de nieuwe online strategie van Wolters Kluwer, waarin heldere informatievoorziening en excellente dienstverlening centraal staan. Wolters Kluwer streeft ernaar om één portaal te creëren dat klanten toegang geeft tot verschillende platforms, zoals een online shop voor lesboeken en studiemateriaal en een gekoppelde database met relevante content.

Startpunt verdere ontwikkeling e-commerce

De bezoeker staat in de opleidingsshop centraal. Wolters Kluwer verzamelt gegevens door middel van analyse en uit feedback van klanten en past de dienstverlening daar, in samenwerking met Incentro, op aan. Op die manier wordt de bestaande e-commerce-omgeving voortdurend verbeterd en worden de nieuwe platforms en functionaliteiten ingericht zoals de online klanten dat graag zien.

Marleen Vonk, e-commerce development manager bij Wolters Kluwer: “Het realiseren van de opleidingsshop is voor ons niet het eindpunt, maar juist een beginpunt. Van hieruit verbeteren we het platform voortdurend en breiden het tegelijkertijd steeds verder uit. Incentro heeft ons erg goed geholpen in deze eerste fase. Hun persoonlijke aanpak past uitstekend bij onze plannen: het stap voor stap aanpakken van deelprojecten, om uiteindelijk een nieuwe strategie te realiseren. Ik ben erg tevreden. De innige samenwerking van Incentronauten en onze medewerkers in het projectteam heeft geleid tot een succesvolle en voorspoedige ontwikkeling van onze e-commerce-omgeving.”
Toekomstvisie op e-commerce
John de Koning, manager bij Incentro en levensgenieter: “De Incentro-manier van werken heeft haar vruchten afgeworpen. Het projectteam, dat samenwerkte volgens de agile scrummethode, heeft in no-time een mooi resultaat geboekt en de basis gelegd om de e-commercestrategie verder uit te bouwen. De nauwe samenwerking in het projectteam zorgde voor een grote betrokkenheid vanuit Wolters Kluwer. De duidelijke toekomstvisie die zij hebben, het verder ontwikkelen van e-commerce als verkoop- en servicekanaal, heeft bijgedragen aan een mooi resultaat en een fijne samenwerking.”