Geplaatst door Woonderhoud

Woonderhoud digitaliseert de bouwsector met onderhoudsapp

Woonderhoud heeft een app ontwikkeld die fungeert als een digitaal onderhoudsboekje om in te spelen op de verschuivende focus en aanstaande digitalisering van de bouwsector. Hiermee kunnen woning-/pandeigenaren het onderhoud organiseren, uitbesteden en goedkoper maken en onderhoudsbedrijven hun onderhoudsproces moderniseren en langdurige klantrelaties opbouwen. De huizenvoorraad in Nederland wordt steeds ouder waardoor onderhoud een steeds belangrijkere rol gaat krijgen. Aan de andere kant heeft de digitalisering zijn intrede gedaan in de bouwsector.

Totaaloplossing voor het gehele onderhoud
Woonderhoud is in juni 2016 gelanceerd en bestaat uit vier onderdelen: een onderhoudsplanning, contact met lokale onderhoudsbedrijven, collectief inkopen en reparatieverzoeken. In de onderhoudsplanning wordt al het mogelijke onderhoud opgenomen (bijv. schilderwerk, tuin, dak, cv ketel) en per taak wordt een lokale vakman weergegeven. Tevens kan een gebruiker per taak buurtgenoten benaderen die hetzelfde onderhoud gepland hebben staan om een collectieve inkoop te starten. Zo kan een onderhoudsbedrijf goedkoper onderhoud aanbieden en efficiënter te werk gaan. Tot slot kan er een reparatieverzoek met foto’s ingediend worden bij een onderhoudsbedrijf in het geval van schade.

Onderhoudsbedrijven
Bedrijven in de onderhoudssector kunnen de app inzetten om meer winst uit huidige klanten te halen door langdurige klantrelaties en nieuwe klanten aan te trekken. De klanten van onderhoudsbedrijven kunnen de app gratis downloaden en gebruiken op Apple en Android toestellen. Bedrijven kunnen zich regionaal aanmelden en betalen na een proefperiode een maandelijkse vergoeding.

Promo:

Werking app:

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl