Woonwebwinkel Flinders wordt producent: lancering eigen bank

Woonwebwinkel Flinders brengt een unieke designbank op de markt die tot wel 60% goedkoper is dan de normale winkelprijs. Dit is mogelijk doordat Flinders rechtstreeks bij de fabriek in Turkije inkoopt en daarmee alle tussenlagen eruit snijdt. Hiermee speelt de webshop in op een trend waarbij de distributieketen drastisch wordt verkleind.

“De bank voldoet aan alle eisen en wensen die je kunt stellen aan een moderne bank,” aldus Geert-Jan Smits, directeur van Flinders. De bank is beschikbaar in twee standaardmaten: 200 cm en 220 cm en is verkrijgbaar in twee kleuren: lichtgrijs en donkergrijs. Een belangrijke unique selling point: de Flinders-bank is altijd op voorraad en binnen een week bij de klant aan huis geleverd.

Flinders sluit aan op een trend waarin retailers direct zaken doen met de fabrikant. Door de tussenpersoon over te slaan, verkleint Flinders de distributieketen en kan zij meubels tot wel 60% goedkoper aanbieden. Hiervoor heeft Flinders geïnvesteerd in kennis rondom ontwerp en productietechnologie. Smits: “Het is de uitdaging om de juiste partij te vinden, die betrouwbaar levert en constante kwaliteit biedt. Op het gebied van banken hebben we deze partij gevonden in de stad Bursa in Turkije.” De komende maanden zal Flinders nieuwe woonproducten lanceren die rechtstreek bij de fabriek worden ingekocht. De voorraad ligt bij de fabriek, die rechtstreeks aan de consument levert. Hiermee wordt bespaard op transport- en voorraadkosten.

Over Flinders

Flinders is een woonwinkel waar consumenten en bedrijven meer dan 15.000 designproducten kunnen vinden. Het is de missie van Flinders om design voor iedereen toegankelijk te maken. Het bedrijf heeft een award winning webshop, een magazine, een winkel en vier cafés in Amsterdam, Hilversum en Groningen. Bij Flinders Design werken momenteel 18 medewerkers.