Industry Wire

Geplaatst door Xerox

Xerox biedt nieuwe workflow-oplossingen voor verzekeraars en HR-afdelingen

Breukelen, 26 november 2015 –Xerox introduceert nieuwe oplossingen voor bedrijven en afdelingen die te maken hebben met arbeidsintensieve handmatige workflows. De nieuwe oplossingen kunnen deze processen bij bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen en HR-afdelingen automatiseren en vereenvoudigen. Verzekeraars kunnen zo sneller schadeclaims en nieuwe gegevens verwerken. HR-afdelingen profiteren van snellere processen rond het beheer van personeelsdossiers, zoals belastingformulieren, beleids- en bedrijfsregels.

“Deze nieuwe oplossingen zijn een goed voorbeeld van de manier waarop organisaties een beroep kunnen doen op de expertise van Xerox op het gebied van workflow-automatisering om hun klanten beter te bedienen”, zegt Herman Levert, Algemeen Directeur Xerox Nederland. “Organisaties kunnen hierdoor verouderde en inefficiënte documentbeheersystemen vervangen, die vaak een bron zijn van ontevredenheid bij klanten en medewerkers.”

Effectievere bedrijfsprocessen voor de verzekeringswereld
De groei van verzekeringsmaatschappijen wordt vaak belemmerd door inefficiënte workflows en handmatige verwerking van schadeclaims.

De Workflow Automation Solution for New Business Processing van Xerox biedt verzekeraars meer grip op hun bedrijfsprocessen door alle zakelijke informatie en klantgegevens in één applicatie onder te brengen. Werknemers zijn hierdoor wekelijks minder tijd kwijt aan taken als het verifiëren van schadeclaims. Vragen van klanten kunnen direct bij het eerste contact beantwoord worden. Dit vergroot de klanttevredenheid en zorgt ervoor dat werknemers meer tijd overhouden voor andere taken.

Als een tussenpersoon direct toegang heeft tot alle informatie en papieren documenten die worden uitgewisseld tussen de verzekeringsmaatschappij en een potentiële klant, verloopt de registratie van nieuwe polishouders aanzienlijk sneller.

De Xerox Workflow Automation Solution for Claims Processing biedt ondersteuning voor integratie met populaire systemen voor het verwerken van verzekeringsclaims, zoals LifePro en in eigen beheer ontwikkelde AS400-mainframesystemen. Verzekeraars kunnen hiermee alle declaratiegegevens, zoals het eigen risico en schadehistorie, onderbrengen op één centrale locatie. Onderzoekers en schade-experts die regelmatig in het veld moeten werken, kunnen daarmee ook documenten opvragen wanneer zij niet op kantoor zijn.

Vereenvoudigd beheer van HR-processen
De Workflow Automation Solution for File Management van Xerox biedt HR-professionals een veilig platform voor het opslaan en direct opvragen van digitale personeelsgegevens. Of documenten nu worden gefaxt, via e-mail verzonden of gescand, HR-medewerkers kunnen snel over alle relevante informatie beschikken. Als er informatie in een medewerkersdossier ontbreekt, verzendt de oplossing automatisch een verzoek voor deze gegevens.

De Workflow Automation Solution for Policies and Procedures Administration van Xerox stelt organisaties in staat om digitale beleidsregels en procedures op te stellen, onder werknemers te verspreiden en de ontvangst en hun akkoord te bevestigen. Dit biedt met name uitkomst tijdens het integratie- en inwerkproces van nieuwe werknemers, omdat het een einde maakt aan tijdrovende, handmatige en op papier gebaseerde processen.

Beschikbaarheid
De universele en branchespecifieke oplossingen uit de Xerox Workflow Automation Solutions-reeks zijn per direct verkrijgbaar in Europa.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht