Geplaatst door XITE

XITE lanceert Personalised Music Television

Amsterdam, 11 november 2015 – Het Nederlandse muziekplatform XITE lanceert vandaag ‘Personalised Music Television’ in Nederland bij Ziggo. De applicatie, welke toegankelijk is via set-top-boxen, zal voor het einde van jaar ook toegankelijk worden gemaakt voor klanten van andere televisie aanbieders.

Personalised Music Television

Met ‘Personalised Music Television’ slaat XITE een brug tussen de traditionele manier van tv kijken en het nieuw digitale on-demand tijdperk. “Het kijken van videoclips op lineaire zenders voelt ‘outdated’ aan. Het zappen tussen verschillende muziekzenders en hopen dat je een leuke clip tegenkomt is niet meer van deze tijd”, aldus Marius Brok, Director of Distribution Partnerships bij XITE.

“Met ‘Personalised Music Television’ kijk je alleen nog maar videoclips die jij leuk vindt. XITE maakt het mogelijk om op intuïtieve wijze de zender te personaliseren door te ‘liken’ als een clip bevalt en te ‘skippen’ wanneer een clip niet bevalt. Het inhuis ontwikkelde personalisation algoritme stelt de zender vervolgens in staat om videoclips uit te spelen welke passen bij de voorkeuren van de gebruiker. Voor diepere personalisatie is het mogelijk om gecureerde ‘channels’ zoals ‘Urbania’, ‘Teen Party’ en ‘Sunday Chill’ te selecteren of een eigen ‘channel’ te creëren op basis van het ‘Hear-See-Feel’ systeem.”

“Hiermee overschrijdt XITE de grenzen van lineaire televisie, video on demand en het internet, en weet het de sterkste eigenschappen van deze media te combineren in één product: XITE Personalised Music Television.”

Internationaal Succes

“Operators zijn enthousiast om ons product in hun portfolio op te nemen. XITE Personalised Music Television wordt gezien als hét middel om millennials te behouden in het eco-systeem van traditionele operators”, aldus Derk Nijssen, oprichter en eigenaar van XITE.

XITE’s ‘Personalised Music Television’ product past precies in onze visie op de ontwikkeling van TV: het is persoonlijk, interactief en bovenal entertaining. XITE maakt hiermee volledig gebruik van alle mogelijkheden die onze Horizon media en entertainment platform biedt”, aldus Jeroen Bergman, Managing Director Programming bij Liberty Global.

XITE verwacht op korte termijn een uitbreidingsslag te maken naar de internationale markt. Op dit moment zijn er vergevorderde onderhandelingen met grote spelers om ‘Personalised Music Television’ beschikbaar te maken voor iedereen.

Launch Partner: Ultimate Ears

Naast de vele voordelen die de XITE applicatie biedt voor de consument, ontstaan er met ‘Personalised Music Television’ ook nieuwe mogelijkheden voor adverteerders om de jongerendoelgroep te bereiken. Zo is het voor merken mogelijk om een abonnement voor een zogeheten brand channel af te sluiten binnen de app-omgeving.

Behalve eigen content kunnen deze brand channels ook muzikaal worden gecureerd.
Het eerste merk dat zich aansluit bij XITE als launch partner van ‘Personalised Music Television’ is Ultimate Ears, bekend van de populaire bluetooth speakers zoals de waterdichte UE MEGABOOM.

“Een brand channel in deze app geeft ons de mogelijkheid om de kijkers Ultimate Ears op een natuurlijke manier te kunnen laten ervaren. Via videoclips kan de kijker op een leuke manier zien waar wij voor staan en de producten die wij aanbieden, aldus Gezinus Winters, Head of Loyalty & Incentives Northern-Europe bij Ultimate Ears.

Over XITE
In 2008 startte XITE als muziekzender op UPC en Caiway. Sinds 2012 is XITE ook onderdeel van het pakket van Ziggo, gevolgd door KPN in 2013. Al in 2011 breidde XITE uit naar België, waar het te zien is op Telenet. Met de lancering in Duitsland bereikt XITE in totaal meer dan 15 miljoen huishoudens en is het de grootste muziektelevisiezender van Nederland. Inmiddels is ‘Personalised Music Television’ voor consumenten actief op het Ziggonetwerk in Nederland en in Duitsland bij Unitymedia. XITE werkt nauw samen met alle grote platenmaatschappijen. Daarnaast organiseert het jongerenplatform jaarlijks de XITE Awards, waarbij zowel nationale als internationale artiesten worden bekroond voor hun werk.