Geplaatst door Coopr

Zalando kiest voor Coopr

Rotterdam, 29 september 2016 – Zalando heeft Coopr geselecteerd als partner voor alle Corporate PR activiteiten. Inmiddels is het bureau dat actief is op het snijvlak van Public Relations, Content Marketing en Digitale Communicatie al aan de slag gegaan met de eerste activiteiten.

Monica Franz, corporate communications manager en woordvoerder bij Zalando licht de keuze voor Coopr toe: “Coopr and Zalando hebben dezelfde kijk en kennis van de E-commerce markt en daarnaast heeft Coopr een stijl en aanpak die erg goed bij Zalando past. We waren op zoek naar een sterke partner voor onze Corporate PR activiteiten en kijken daarom erg uit naar onze samenwerking. ”

Jos Govaart, directeur en medeoprichter van Coopr is ontzettend trots op deze nieuwe klant: “Wij vinden het gaaf om te mogen werken voor een merk dat innovatie en doorontwikkeling zo hoog in het vaandel heeft als Zalando.”

Voor fashion en lifestyle gerelateerde PR-zaken werkt Zalando nog steeds samen met FUSE.

Over Coopr

Coopr is een vooruitstrevend en snelgroeiend PR bureau. Coopr behoort volgens het Financieele Dagblad tot de snelstgroeiende bedrijven van Nederland. Coopr werkt voor merken als Albert Heijn, ANWB, Coolblue, Heinz, JBL, LinkedIn, Netflix, Rabobank, Siemens en Uber.

Over Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) is Europa´s grootste online platform voor vrouwen, mannen en kinderen. Wij bieden onze klanten op een plek een praktische shoppingervaring met een uitgebreid aanbod aan mode-artikelen, gaande van schoenen, kleding en accessoires, met gratis verzending en retour. Ons assortiment van meer dan 1.500 internationale merken bestaat uit wereldwijde populaire, fast fashion en lokale merken, aangevuld met artikelen van onze private labels. Ons lokale aanbod richt zich op de verschillende voorkeuren van onze klanten in elk van de 15 Europese markten waar we leveren: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Polen en het Verenigd Koninkrijk. Door ons logistieke netwerk met drie centraal gelegen distributiecentra in Duitsland kunnen wij onze klanten in heel Europa efficiënt bedienen. Wij geloven dat wij met onze integratie van mode, bedrijfsprocessen en online technologie een overtuigend aanbod kunnen bieden aan zowel onze klanten als partners. Zalando’s shops trekken meer dan 160 miljoen bezoeken per maand aan. In het eerste kwartaal van 2016, kwam ongeveer 62 procent van mobiele toestellen, wat resulteerde in bijna 18,4 miljoen actieve klanten aan het einde van het kwartaal.