Zes finalisten voor de Young Technology Award 2014 zijn bekend

De zes innovatieve business cases die in de race zijn voor de Young Technology Award 2014 zijn bekend gemaakt. De award voor innovatieve jonge bedrijven uit Nederland wordt tijdens een feestelijke en internationale finale op donderdagavond 11 december 2014 uitgereikt in de Grote kerk op de Oude Markt in Enschede. Kandidaten maken onder andere kans op de hoofdprijs van 5.000 euro. Genomineerd zijn: Athom, Flexxolutions, GoalGorilla, Happening, LiveOp B.V. en Sustainable Durable Systems.

• Athom ontwerpt en ontwikkelt consumentenelektronica. Het eerste product is Homey, een spraak gestuurd apparaat voor in de huiskamer die zich met alle draadloze apparatuur in huis kan verbinden en deze kan aansturen.
  • Flexxolutions gebruikt high-tech textiel voor het maken van gas- en vloeistofafdek- en opslagproducten zoals silodaken, gasdichte silodaken, dubbellaagsmembraandeken, pillowtanks en mestzakken.
  • GoalGorilla ontwikkelt succesvolle, verrassende en innovatieve weboplossingen voor een breed scala aan klanten.
  • Happening ontwikkelt een open platform voor groep apps. Ze voegen een groot aantal populaire apps zoals WhatsApp, Wunderlist, SnapChat en Wordfeud samen in één platform
  • LiveOP B.V. ontwikkelt mobiel en webapplicaties voor hulpdiensten zoals brandweer- en politiekorpsen om de informatievoorziening voor medewerkers zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.
  • Sustainable Durable Systems B.V. zorgt met haar innovatieve producten voor vermindering van de energievraag en CO2 uitstoot van gebouwen

De finale

Tijdens de finale van de Young Technology Award krijgt elke finalist 2 minuten de tijd om de jury te overtuigen. De juryleden beoordelen de finalisten op basis van commerciële en/of technologische vernieuwing, de oplossing, de markt, de kwaliteit van het team, het business model en het bewezen succes

Dit jaar wordt de finale gecombineerd met het internationale evenement Boosting Academic Entrepreneurship. Hierdoor bestaat het publiek uit toeschouwers uit binnen- en buitenland. Voertaal tijdens de finale is Engels. De finale is openbaar toegankelijk. Aanmelden kan via www.youngtechnologyaward.nl

Over de Young Technology Award

De Young Technology Award is een initiatief van Powered by Twente Innovation Events en wordt georganiseerd met partners PPM Oost, Twentebranding, Grant Thornton, Rabobank Enschede-Haaksbergen en Kennispark Twente. Dit jaar vindt de verkiezing voor de zevende keer plaats. De award stimuleert de innovativiteit van het bedrijfsleven in Nederland en presenteert dit aan een breed publiek. Daarnaast biedt de verkiezing een (internationaal) podium aan innovatieve jonge bedrijven.