Geplaatst door FinchFactor

Ziggo focust op individuele behoeften van haar klanten met nieuwe campagne ‘Ieder zijn Ziggo’

Ziggo lanceert haar nieuwste campagne ‘Ieder zijn Ziggo’. Met de campagne, gecreëerd door DDB & Tribal Amsterdam, introduceert de telecomprovider een compleet nieuwe bundelstructuur met drie nieuwe bundels, en een bundelkiezer waarmee men de bundel zelf kan samenstellen. Door bij deze nieuwe structuur aandacht te leggen op de individuele behoeften van de consument, is Ziggo de eerste Nederlandse provider die abonnementen op deze manier aanbiedt. De campagne is vanaf vandaag te zien op de Nederlandse televisie.

In de TVC staat de populaire vriendengroep, bekend van eerdere Ziggo campagnes, centraal. Deze keer krijgt de kijker inzicht in hun individuele levensverhalen. Door de focus te leggen op de verschillende individuen neemt Ziggo in acht dat de wensen voor een bundel per persoon verschillen. In de commercial zien we Menno, Christoffel, Souf, Nico en Freek onder andere een marathon lopen, kinderen krijgen en hun vriendin ten huwelijk vragen. Ondanks het feit dat ze allemaal verschillende levens hebben, en daarbij behorende wensen voor bundels, zijn ze nog steeds met elkaar verbonden.

Menno Schipper, Creative Director DDB & Tribal Amsterdam zegt: “De manier waarop wij in de commercial de focus leggen op de zeer verschillende levens van de vijf vrienden illustreert hoe Ziggo inzoomt op haar klanten en de verschillende behoeften die zij hebben om toch met elkaar verbonden te blijven.”

De originele soundtrack is geproduceerd door MassiveMusic en ingezongen door Ellen ten Damme.

Marnix Vriend, campagne manager bij Ziggo: “Omdat elk leven anders in elkaar zit denken wij dat de oude manier van indelen is niet meer van deze tijd is. Ziggo is daarom de eerste die op een andere manier naar de bundels kijkt. Het gaat hierbij niet zozeer om een uitbreiding van de vaste bundels, maar om aandacht voor de daadwerkelijke behoeften van mensen.”

Ziggo biedt vanaf nu naast de drie bundels SamenCompleet, AltijdOveral en GewoonGoed, de optie om via de Bundelkiezer zelf een pakket samen te stellen.

Bekijk hier de commercial ‘Ieder z’n leven’ : http://youtu.be/xYQAOx44Elo