Geplaatst door Ziggo

Ziggo wordt nationale partner van StartupFest Europe 2016

Ziggo kondigt vandaag aan dat het als nationale en founding partner gaat samenwerken met StartupFest Europe 2016. Dit vormt de kern van een grote innovatieweek die van 24 tot 28 mei 2016 in heel Nederland plaatsvindt. In het hele land worden evenementen georganiseerd waarbij het ontwikkelen en aantrekken van talent, het vinden van investeringen en het sluiten van deals met het bedrijfsleven centraal staan.

Baptiest Coopmans, CEO van Ziggo: “Het thema ondernemerschap en innovatie ligt Ziggo en moederbedrijf Liberty Global nauw aan het hart en is van groot belang voor onze klanten en onze communicatie- en entertainment business. We zijn trots op onze samenwerking met StartupFest en het programma voor 2016. Hiermee wordt veel aandacht gegeven aan start-ups en ondernemend Nederland. Het programma biedt start-ups veel mogelijkheden om hun kennis op het gebied van innovatie te vergroten, te netwerken en verder te groeien. De wisselwerking tussen het innovatieve & wendbare van start-ups en de slagkracht van grote bedrijven, zoals Ziggo is daarbij onmisbaar. We zien start-ups nadrukkelijk als de aanjagers van vernieuwing van zakelijk Nederland en als het midden- en kleinbedrijf – en zo mogelijk de grote bedrijven – van de toekomst.”

StartupFest

De StartupFest evenementen worden georganiseerd door de Nederlandse ‘innovatie-hubs’ en valt samen met het Europees voorzitterschap van Nederland in de eerste helft van 2016. Innovatie is daarbij een van de hoofdthema’s. Dit festival is geïnitieerd door Jim Stolze (oprichter TedxAmsterdam) en Constantijn van Oranje (vice-president International Circle of Influencers StartupDelta). Het team van StartupDelta ondersteunt hen bij de organisatie, de coördinatie en communicatie van het event.

Coderdojo

Tijdens het StartupFest zal Ziggo ook aandacht schenken aan CoderDojo, een internationale vrijwilligersbeweging die jongeren van 7 t/m 17 jaar leert programmeren, websites bouwen, apps ontwikkelen, programma’s en games te maken. Door te programmeren leren kinderen logisch en creatief denken, ontdekken ze de mogelijkheden van technologie en worden ze voorbereid op de banen én de start-ups van de toekomst. Ziggo is ambassadeur van CoderDojo en zet bijvoorbeeld eigen medewerkers in. Samen met CoderDojo en lokale partners heeft Ziggo de ambitie in 2016 minimaal 10.000 jongeren in Nederland kennis te laten maken met programmeren.

Over Ziggo

Ziggo is een van de toonaangevende communicatie en entertainment dienstverleners voor consumenten en bedrijven in Nederland. Ziggo levert 9,8 miljoen diensten aan zijn klanten met 4,1 miljoen televisie-, 3,1 miljoen internet- en 2,5 miljoen vaste telefonie dienstenabonnees. Daarnaast levert Ziggo aan 181.000 abonnees mobiele telefoniediensten en hebben klanten beschikking over meer dan 2 miljoen WifiSpots door heel Nederland (cijfers per 30 september 2015). De klein- en grootzakelijke markt maakt gebruik van producten zoals datacommunicatie, (mobiele) telefonie, televisiediensten en elektronische betalingsmogelijkheden.

Ziggo is een dochteronderneming van Liberty Global, ’s werelds grootste internationale kabelbedrijf met activiteiten in 14 landen. Consumentenmerken die tot Liberty Global behoren zijn Ziggo, Virgin Media, UPC, Unitymedia, Telenet, VTR en Liberty.

Voor meer informatie: www.ziggo.com ; www.startupfesteurope.com ; http://www.coderdojo.nl/