Geplaatst door Ziggo

Ziggo stelt ‘Talent van de toekomst’ centraal tijdens Startup Fest 2016

Ziggo is founding partner van Startup Fest dat plaatsvindt in de week van 24 mei. Het programma biedt aansluitend op onze ambitie start-ups/ ondernemend Nederland veel mogelijkheden om kennis op het gebied van innovatie te vergroten, te netwerken en verder te groeien. De wisselwerking tussen het innovatieve & wendbare van start-ups en de slagkracht van grote bedrijven, zoals Ziggo is daarbij onmisbaar. Tijdens deze week stelt Ziggo ‘Het talent voor de toekomst’ centraal. Ziggo organiseert in vervolg op het succes van de MegaDojo in februari waar ruim 1024 kinderen kennis maakten met programmeren, CodeFest door het hele land. Dit draagt bij aan doelstelling van Ziggo om nog dit jaar 10. 000 kinderen kennis te laten maken met programmeren, onder andere als ambassadeur van CoderDojo Nederland. Daarnaast opent Ziggo haar deuren op woensdagmiddag voor jong talent op kantoorlocaties in het hele land en biedt het bedrijf (VMBO) studenten de kans om snuffelstages te doen.

“Wij zijn trotse founding partner omdat we start-ups nadrukkelijk zien als de aanjagers van vernieuwing van zakelijk Nederland van het midden- en kleinbedrijf – die zo mogelijk uitgroeien tot grote bedrijven – van de toekomst. Daarom investeren we in goede infrastructuur, de basis voor al onze diensten en vooruitgang. We helpen hen met plezier zaken doen. We vinden het daarbij essentieel om te focussen op het talent van de toekomst. Kinderen zijn van nature ondernemend, onafhankelijk, risicomijdend, nieuwsgierig en experimenteren graag. Eigenschappen die ook ondernemers nodig hebben om succesvol te zijn. Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om kinderen op zo jong mogelijke leeftijd kennis te laten maken met techniek en programmeren. Hiermee stimuleren we de creativiteit van kinderen en leren we ze experimenteren en samenwerken. Dit zijn belangrijke vaardigheden om ook in de toekomst technologische innovaties mogelijk te maken”, aldus Baptiest Coopmans, CEO Ziggo.

Highlights tijdens Startup Fest van 24 tot en met 28 mei
Woensdag 25 mei

Baptiest Coopmans (CEO Ziggo), key note spreker (PSV Stadion, Eindhoven). Hij zal hier uit de doeken doen waarom wij ons focussen op talent van de toekomst en wat de strategie van Ziggo hierin is. Tevens opent Baptiest Coopmans het CodeFest. De kinderen gaan aan de slag met Scratch en Lego Mind Storm Robots. Daarnaast zijn er die dag presentaties van prins Constantijn (Founder Startup Fest), Shell en ASML

CodeFest Leeuwarden: kids tussen de 7 en 12 jaar gaan met thema water programmeren in Scratch

Donderdag 26 mei

CodeFest Nijmegen: een schoolklas leert programmeren met het thema Health

Zaterdag 28 mei

Campusparty in de Jaarbeurs in Utrecht – Girls in Tech Day/Familie dag.

Ziggo werkt samen met CoderDojo Utrecht om zoveel mogelijk kinderen die dag te laten programmeren (>100 kinderen)

CodeFest
Ziggo organiseert in vervolg op het succes van de MegaDojo in Amsterdam waar ruim 1024 kennis maakten met programmeren CodeFest door het hele land. Dit doen we in samenwerking met lokale partners en lokale Dojo’s. Daarnaast opent Ziggo haar deuren op woensdagmiddag voor jong talent op onze kantoorlocaties in het hele land. Dit draagt bij aan doelstelling van Ziggo om nog dit jaar 10.000 kinderen kennis te laten maken met programmeren.

Startup Fest
De StartupFest evenementen worden georganiseerd door de Nederlandse ‘innovatie-hubs’ en valt samen met het Europees voorzitterschap van Nederland in de eerste helft van 2016. Innovatie is daarbij een van de hoofdthema’s. Dit festival is geïnitieerd door Jim Stolze (oprichter TedxAmsterdam) en Constantijn van Oranje (vice-president International Circle of Influencers StartupDelta). Het team van StartupDelta ondersteunt hen bij de organisatie, de coördinatie en communicatie van het event.

CoderDojo
Ziggo organiseert Codefest samen met lokale partners en lokale Dojo’s. Ziggo is ambassadeur van CoderDojo en zet bijvoorbeeld eigen medewerkers in. CoderDojo is een internationale vrijwilligersbeweging die jongeren van 7 t/m 17 jaar leert programmeren, websites bouwen, apps ontwikkelen, programma’s en games te maken. Door te programmeren leren kinderen logisch en creatief denken, ontdekken ze de mogelijkheden van technologie en worden ze voorbereid op de banen én de start-ups van de toekomst.