Geplaatst door Stichting ActieZwerfhonden

Zwerfdieren helpen wel of geen Kunst?

Zonnemaire, 20150929 — Sinds een aantal jaren organiseert Stichting ActieZwerfhonden een internet kunstveiling. De opbrengst komt altijd ten goede aan het hoofdproject van de stichting. Dit jaar is dat het steriliseren van de zwerf- en asielhonden in de Turkse kustplaats Ayvalik. Ook honden met eigenaar worden gratis gesteriliseerd.

Kunstenaars stellen één of meerdere werken ter beschikking, waarop, vanaf een door hen vastgestelde minimumprijs (per contactformulier of e-mail) geboden kan worden.

Degene die op 31 oktober 24.00 uur het hoogste bod heeft uitgebracht, wordt de nieuwe eigenaar van het kunstwerk.

De meeste kunstwerken zijn vanaf heden op de site te zien, maar er komt nog meer, want de inbreng is dit jaar nog groter en meer divers dan voorgaande jaren.

Er is getwijfeld wat nu wel en niet in een kunstveiling thuishoort, daarom wordt het vanaf nu de kunst- en kitschveiling.

Bovendien: om de hulp aan zwerfdieren in goede banen te leiden is veel kunst- en vliegwerk nodig, dus koop een stukje kunst, dan kan Stichting ActieZwerfhonden weer wat voor de dieren doen!

Tot nu toe is ruim 80 procent van de honden in Ayvalik gesteriliseerd, maar de stichting wil dat aantal zo dicht mogelijk naar de 100 procent brengen en de cirkel vijftien kilometer gerekend vanuit het centrum van de stad waarin de stichting tot nu toe de honden gesteriliseerd heeft, vergroten. Steriliseren voorkomt onnodig dierenleed en hoe groter het gebied hoe meer honden er gesteriliseerd worden, hoe duidelijker de voorbeeldfunctie voor de rest van Turkije zal zijn waar nu de honden veelal nog vergiftigd, in asielen opgesloten of in onbewoonde gebieden gedumpt worden.

Stichting ActieZwerfhonden is uniek in haar soort. Ze richt zich volledig op de oplossing ter plaatse: het aantal zwerfhonden, dat een miserabel leven lijdt, op een humane en structurele wijze reduceren.

Over de kunst- en kitschveiling: http://www.actiezwerfhonden.nl/kunstveiling-2

Overzicht van de werken: http://www.actiezwerfhonden.nl/kunstveiling-2/kunstveiling

Over het sterilisatieproject: http://www.actiezwerfhonden.nl/