‘Helft shoppers gebruikt AI richting Black Friday’
Bijna de helft van alle de EU-consumenten gebruikt AI-tools in de aanloop naar Black Friday voor prijsvergelijkingen en productzoekopdrachten.
Bijna de helft van alle de EU-consumenten gebruikt AI-tools in de aanloop naar Black Friday voor prijsvergelijkingen en productzoekopdrachten.
De opkomst van AI zorgt ervoor dat marketingbureaus zich snel moeten gaan bezinnen op hun toekomst. Ze moeten een strategische, binaire keuze maken: maker/bouwer of specialistisch techleverancier.
Het Nederlandse bedrijf Hyvä zet een strategische stap in de concurrentie met Shopify door een deel van zijn software weg te geven. Directeur Willem Wigman wil bedrijvigheid aanjagen onder...
De Europese Unie stelt volgende week nieuwe wetgeving voor op het gebied van privacy, AI en veiligheid. Die zouden onder meer leiden tot soepeler regels voor cookiebanners.







Bedrijven die AI gebruiken zijn groter, investeren meer in ICT en vragen vaker patenten aan dan bedrijven die geen AI toepassen. Ook hebben ze een hogere toegevoegde waarde. Dit...
Zalando heeft in het derde kwartaal opnieuw winstgevende groei laten zien. Het bruto handelsvolume (GMV) steeg met 21,6 procent naar 4,2 miljard euro, terwijl de omzet met 26,5 procent...
Europese adverteerders verdubbelen dit jaar hun bestedingen aan retailmedia als reclamevehikel. Nederland is een voorloper. Voor retailers betekent dit het begin van een reeks ingrijpende veranderingen in hun bedrijfsmodel....
Wat is een passende vergoeding voor agency-diensten? Momenteel onderzoekt Emerce de tarieven van digital agencies in Nederland. Vertegenwoordig jij een agency dan kunnen we je hulp goed gebruiken.
Common Crawl, bron van trainingsmateriaal voor AI diensten, verwijdert op verzoek van Stichting BREIN ruim 2 miljoen nieuwsartikelen uit haar databank.
Ruim vier op de tien webwinkelbestellingen komen in januari retour, blijkt uit internationaal onderzoek van retourplatform Returnless.
Spotify's advertentieplatform trekt in hoog tempo nieuwe klanten aan (+142%). Het Zweedse audiobedrijf zet in op programmatische verkoop en nieuwe partnerships met Amazon en Yahoo om de groei aan...
Deze zomer zullen Nederlandse muziekfestivals RFID-armbandjes gebruiken om gegevens van bezoekers te verzamelen. De technologie bestaat al langer, maar de innovatie zit in de toepassing. De bandjes zijn standaard...
De belofte van kunstmatige intelligentie in het marketingvak is groot, maar Nederlandse marketingleiders zien zich tegelijkertijd geconfronteerd met een dilemma. Want: hoe implementeer je de nieuwe technologie in de...
Gospooky, opgericht door Tim van der Wiel, lanceerde deze maand een eigen studio voor live online shopping en trekt daarmee interesse uit heel Europa.
Datalekken komen in de helft van de gevallen van MKB-bedrijven met tot 250 werknemers. Retail en de groothandel zijn de prettigste doelwitten voor cybercriminelen.
Podcast-app Podimo heeft in Nederland het grootste aantal luisteraars op zijn netwerk: 1,4 miljoen gebruikers die wekelijks een kleine drie miljoen downloads genereren.