Industry Wire

Geplaatst door AfterPay

Achteraf betalen: eigenlijk heel normaal

In de offline wereld betalen we doorgaans na het zien, voelen en ervaren van een product. Online aankopen betaalt men in de meeste gevallen echter vooraf, voordat men zeker weet wat er eigenlijk is gekocht en of dit aan de wensen voldoet. Het aantal consumenten dat in Q3 2017 gebruik maakte van AfterPay steeg met 50% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit laat een duidelijk veranderende behoefte van consumenten zien. Vanaf deze week start achteraf betaalmethode AfterPay daarom met de campagne ‘Betaal normaal‘ bij RTL. AfterPay is de meest gebruikte achteraf betaalmethode in Nederland, waarmee consumenten hun online aankopen kunnen betalen na ontvangst van de bestelling.

Consumenten willen zelf bepalen hoe ze betalen, ook online. Parallel aan de opkomst van online shoppen is vooraf betalen met bijvoorbeeld iDEAL meer regel dan uitzondering geworden. Dit terwijl consumenten in de fysieke wereld juist gewend zijn aan achteraf betalen. AfterPay wil dat je als consument ontspannen keuzes kunt maken en dat je de zekerheid hebt dat je het juiste product ontvangt. Met de nieuwe campagne wil AfterPay consumenten bewust maken dat er met het online betalen een verschuiving heeft plaatsgevonden van achteraf naar vooraf betalen, en laten zien dat juist achteraf betalen heel normaal is.

De campagne betreft het billboarden van meerdere RTL-programma’s, waaronder: ‘Helemaal Het Einde!’, ‘Temptation Island’ en ‘Married At First Sight’. Met een knipoog worden de voordelen van achteraf betalen benadrukt. Sinds 1 januari 2012 is RTL Nederland 100% dochter van RTL Group. RTL Group is voor 75,1 procent in handen van Bertelsmann, waar ook AfterPay onderdeel van is. Eerder werkten RTL en AfterPay al samen met onder andere sponsoring en campagnes rondom talentenjacht ‘Idols’, het spelprogramma ‘Een Goed Stel Hersens’ en GTST-spin-off ‘Nieuwe Tijden’. De campagne start op donderdag 15 februari en zal de rest van dit kalenderjaar te zien zijn bij RTL.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht