Industry Wire

Geplaatst door MMD/AOC

AOC groeit vier keer sneller dan de monitorenmarkt

Alhoewel de Europese monitorenmarkt slechts een kleine vooruitgang liet zien in de laatste acht kwartalen, vindt er nog steeds groei plaats. In Q4 van 2017 was deze groei 4,1 procent. Daarbij groeien AOC en MMD samen met 5,2 procent in vergelijking met vorig jaar.

• AOC heeft een sterke groei laten zien en is één van de grootste stijgers in marktaandeel in het laatste kwartaal, met 15,4 procent. Dit laat een toename zien van bijna vier keer de groei van de gehele Europese markt.
• AOC en MMD, merklicentiepartner voor Philips-monitoren, groeien nu voor het achtste achtereenvolgende kwartaal en hebben hun marktaandeel wederom verhoogd in vergelijking met Q4 van 2016, ondanks de dalende markten in meerdere landen.
• Terwijl andere markten dalen, blijft de monitormarkt stijgen dankzij succesvolle innovaties, de toewijding aan hogere productiviteit, nieuwe grotere en gebogen monitoren en brede toepassing van gaming-monitoren.

Volgens de laatste cijfers van analist Context is de monitorenmarkt in Europa gegroeid met 4,1 procent in het laatste kwartaal van 2017 (van oktober tot december). De groei van de monitoren met grote schermen van AOC en Philips is te verklaren door de verschillende innovaties die beide merken hebben doorgevoerd. AOC biedt één van de grootste en meest uitgebreide reeksen aan gaming-monitoren op de markt die alle behoeften van gamers vervult. Philips boekt voornamelijk succes op het gebied van intelligente oplossingen voor de B2B-markt, waaronder mogelijkheden voor USB-docking en pop-up webcams. Ook de nieuwe B2B-reeks zonder schermranden heeft hier flink aan bijgedragen.

AOC en MMD bereikten het vorige kwartaal samen een goed resultaat van 14,9 procent van het marktaandeel met een lichte toename in vergelijking met Q4 in 2016. AOC heeft zijn marktaandeel in Q4 van 2017 vergroot met 10,9 procent in vergelijking met Q4 van 2016 en heeft zijn beste resultaat ooit geboekt in verkochte units met een uitstekende 15,4 procent toename in vergelijking met hetzelfde kwartaal in het jaar daarvoor.

“Wanneer het aankomt op ontwerp, ergonomie, beeldkwaliteit, features, gebruiksvriendelijkheid of milieuvriendelijkheid, hebben we bij AOC en MMD flink aan innovatie gewerkt. Dit is duidelijk terug te zien in onze fantastische groeicijfers. AOC is voornamelijk in de gaming-sector in volume gegroeid en vergrootte zijn aanwezigheid in de markt aanzienlijk” aldus Stefan Sommer, Director Marketing & Business Management in Europa.

In de concurrerende West-Europese markt hadden AOC en MMD gecombineerd een derde positie in verkochte units in Q4 van 2017. Dat is een toename van 14 procent in vergelijking met Q4 van 2016. Het succes van AOC hielp hier voornamelijk aan mee, met maar liefst 24 procent groei in volume, in vergelijking met Q4 van 2016. De toename in het totale marktaandeel van beide merken is in vergelijking met dit kwartaal 8,2 procent. Daarbij is AOC opnieuw een grote bijdrager met de grootste toename in marktaandeel in dezelfde periode; 17,7 procent.

In Oost-Europa heeft de monitorenmarkt de minste groei laten zien in acht achtereenvolgende kwartalen met slechts 1 procent toename in volume. Desondanks behouden beide merken samen hun eerste positie met hun sterke marktaandeel van meer dan 20 procent.

In de BeNeLux is de monitorenmarkt gestabiliseerd in Q4 van 2017; AOC en MMD zorgden er samen voor dat hun tweede positie in de markt behouden bleef, met een marktaandeel van 16,7 procent. Dit laat een toename zien van het gedeelde marktaandeel van 14 procent, in vergelijking met Q4 van 2016. Dit is mede dankzij AOC’s grote bijdrage met een toename van het marktaandeel van 27,2 procent.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht