BASE lanceert het eerste abonnement dat zich automatisch aan de klant aanpast

Hoeveel klanten gebruiken elke maand exact het datavolume en het aantal belminuten dat in hun mobiele abonnement inbegrepen zit? Een verwaarloosbare minderheid. Maar ondanks alle bundeloverschrijdingen, verspilde belminuten en ongebruikte datavolumes is het vandaag de dag onmogelijk om een abonnement te vinden dat perfect bij het profiel van 11 miljoen Belgische consumenten aansluit. Om een einde te maken aan alle frustraties waarvoor dit kan zorgen, lanceert BASE op 13 september een formule die zich aan elke individuele klant aanpast: belminuten worden automatisch omgezet in mobiele data (en omgekeerd) naargelang de behoeften van de gebruiker. Het ongebruikte saldo wordt bovendien simpelweg overgedragen naar de volgende maand. Zo gaat er dus niets verloren en benut de gebruiker maximaal wat in zijn abonnement inbegrepen zit.
Elke maand overschrijdt zo’n 13% van de klanten[1] zijn bundel. De overgrote meerderheid van de klanten gaat dan op de rem staan om zijn verbruik binnen de grenzen van zijn abonnement te houden. Maar eigenlijk zou het omgekeerd moeten zijn. 95% van de klanten die hun bundel overschrijden, heeft bovendien niet al zijn belminuten opgebruikt of heeft niet het volledige datavolume benut waarop hij volgens zijn abonnement.
BASE heeft daarom besloten om de zaken resoluut anders aan te pakken. De gebruiker hoeft zich voortaan niet meer in te spannen om zich naar zijn abonnement te schikken. Zijn abonnement volgt vanaf nu zijn reële verbruik en past zich automatisch aan de klant aan. Belminuten worden automatisch omgezet in datavolume (of omgekeerd) zonder dat de klant hiervoor een vinger hoeft uit te steken. Gebruikt hij niet het volledige potentieel van zijn abonnement, dan wordt het saldo simpelweg overgedragen naar de volgende maand zodat er niets verloren gaat. Gedaan met de verspilling dus.
Natuurlijk kunnen klanten nog altijd hun abonnement overschrijden. Daarom bracht BASE nog een ultieme precisering aan: voor belminuten of mobiele data bovenop het abonnement wordt niet langer een hoger tarief aangerekend zoals tot dusver het geval was. Met de nieuwe formule kosten gigabytes en belminuten evenveel binnen als buiten bundel, zodat de klant niet meer voor onaangename verrassingen komt te staan. Oproepen van BASE naar BASE en sms’en blijven zoals vandaag al het geval is, onbeperkt.
Het nieuwe aanbod wordt op woensdag 13 september gelanceerd en is voor iedereen beschikbaar. Het blijft gebaseerd op de bestaande tariefplannen (15, 25, 35 & 45 euro) en vervangt de hele waaier aan formules die momenteel worden aangeboden. Klanten van BASE kunnen het met slechts enkele muisklikken meteen activeren (in de klantenzone op www.BASE.be of via de volledig vernieuwde MyBASE-app) of kunnen hiervoor langsgaan bij een BASE-winkel.
Voor meer informatie: www.BASE.be
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.