Industry Wire

Geplaatst door Brandboost

Maybelline België kiest Brandboost voor nieuwe YouTube-strategie

31 Oktober 2018, Amsterdam – In het kader van haar commitment voor online video komt het cosmeticabedrijf met een branded content videoreeks genaamd Make it Happen op YouTube die de trends uit New York naar de Belgische consument brengt. Social influencers Audrey Marshmaloo en Camille Botten werken mee aan fase 1 van de reeks, die door online videobureau Brandboost by Divimove inhouse is ontwikkeld en geproduceerd in zijn studio’s in Amsterdam.

De video’s zullen wekelijks worden gepubliceerd in het Vlaams en het Frans, en in elke video komt een ander type make-up aan bod. Om zoveel mogelijk kijkers aan zich te binden bevatten ze stuk voor stuk relaxte, intieme tutorials over hoe de kijker de getoonde look zelf kan creëren. “Voor de cosmeticasector is YouTube de meest gebruikte zoekmachine ter wereld, meer nog dan Google. Het online videoplatform biedt Maybelline België een unieke kans om een eigen community op te bouwen en de dialoog aan te gaan met toekomstige klanten. De videoreeks op YouTube is onderdeel van een multiplatformstrategie dat we aanvullen met content op Instagram en Facebook”, aldus Annika Jubbega, Senior New Business Development Manager bij Brandboost.

Verder heeft Brandboost nog specifieke momenten in het jaar aangewezen die de ideale gelegenheid zijn voor het creëren van content. Neem bijvoorbeeld de ‘back-to-school’ periode, Halloween en Kerstmis. “Strategieën voor de middellange en lange termijn leveren een grotere marktpenetratie op en maken het voor ons eenvoudiger om de resultaten van de campagne goed te evalueren”, gaat Annika Jubbega verder. Zo zijn er twee ‘Halloween-looks’ gelanceerd, in de aanloop naar die bekende tijd van het jaar.

“Dankzij deze strategie kunnen wij onze digitale aanwezigheid in de social media versterken om beter aan te sluiten bij onze community. Bovendien krijgen we zo een beter inzicht in hun behoeften, zodat we al hun vragen over cosmetica kunnen beantwoorden”, aldus Hannelore Verheyen, Head of Digital L’Oréal Consumer products Division.

Naast het creëren van video’s gaat Brandboost Maybelline ook helpen bij het optimaliseren en beheren van het YouTube-kanaal. Sinds de lancering van Brandboost in 2014 heeft het online videobedrijf al meer dan 1.000 branded content campagnes uitgestippeld voor merken als ING, PlayStation, Nestlé, Ubisoft en Puma.

Hier kun je de trailer bekijken: http://bit.ly/MAYBELLINETEASERTRAILER

Over Brandboost by Divimove:
Brandboost by Divimove is een onafhankelijk online videobureau dat gericht is op het ontwikkelen van duurzame strategieën en aantrekkelijke content voor merken. Het bureau is eigendom van Divimove, het digitale-mediabedrijf, dat deel uitmaakt van RTL Group. Op een groot aantal platforms ondersteunt Brandboost toonaangevende merken zoals Ubisoft, Nestlé, ING, PlayStation, Volkswagen, Puma, Coca-Cola, Doritos en IKEA, en biedt het consultingservices over online video. Het internationale team van het bedrijf werkt nauw samen met meer dan 900 social influencers in zes Europese landen die actief zijn op YouTube, Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht