Deel dit artikel
-

Google staakt advertentieverkoop voor radio

Google stopt met het verkopen van reclame voor radio. De zoekmachinegigant heeft geen succes met de offline advertentiediensten. Eerder werd bekend dat het advertentieprogramma voor print niet genoeg omzet opleverde.

Google Audio Ads blijft nog tot eind maart beschikbaar voor adverteerders. Met de teloorgang van de dienst verdwijnen ook 40 banen.

De advertentiedienst voor radio ging drie jaar geleden van start. Hiervoor deed het bedrijf een forse investering. Voor 1,2 miljard dollar werd toentertijd radiosoftwarebedrijf dMarc Broadcasting gekocht. Google wil zich met de beschikbare techniek nu richten op de verkoop van advertenties in streaming audio.

Google tekende contracten met verschillende radio-omroepen, waaronder het grote Amerikaanse Clear Channel. Helaas bracht de advertentiedienst voor radio niet de verwachte omzet. De verkoop van advertenties voor televisie blijft nog wel als advertentiedienst van Google bestaan.

De zoekmachine harkt veel geld binnen met online reclameverkoop. Een uitbreiding van dit succes naar andere media als kranten en radio lijkt het bedrijf tot nu toe niet te lukken.

Eerder maakte Google bekend de diensten Google Video, Jaiku, Dodgeball en Google Notebook te stoppen. De economische recessie noopt het bedrijf verschillende onderdelen onder de loep te nemen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond