Kelkoo lanceert mobiele site

Kelkoo heeft een mobiele site gelanceerd voor de consument op zoek naar een koopje. Dat ze hiermee niet de eerste zijn is voor de prijsvergelijker geen issue. “Ik denk dat de mobiele site van Kelkoo vele malen beter is dan de mobiele variant van Kieskeurig.”
"Wij willen de gebruiker dezelfde ervaring bieden als vanachter de computer. Het kost veel tijd om de inhoud van de gewone site goed over te zetten naar een mobiele site. Dat is een keuze geweest. Je kan je er ook makkelijk vanaf maken. Wij wilden geen slap aftreksel, maar dezelfde service bieden", aldus een woordvoerder van Kelkoo.
Op de mobiele site kunnen gebruikers de prijzen en de namen van de verschillende online winkels zien die het product aanbieden. Bezoekers met een geschikt toestel kunnen vervolgens doorklikken naar de online winkel en meteen bestellen.
Het dochterbedrijf van Yahoo meent vele malen gebruiksvriendelijker te zijn dan andere mobiele sites van concurrerende vergelijkingssites. "Wij geven niet alleen de prijsrange, maar ook meteen de prijs per winkel en allerlei aanvullende informatie. Bij andere mobiele vergelijkingssites moet je veel meer stappen doorlopen. Dat helpt niet echt’, aldus de woordvoerder.
Volgens Pepijn Breijder, Country manager van Kelkoo Nederland wint het mobiele internet aan terrein. "We zien de laatste twaalf maanden een groeiende populariteit van geavanceerde internetdiensten via de mobiele telefoon. De verwachting is dat mensen hun mobieltje steeds vaker gaan gebruiken om het internet op te gaan en prijzen te vergelijken. Kelkoo gelooft dan ook dat dit het juiste moment is om een nieuwe zoek- en vergelijkdienst te lanceren waarmee gebruikers eenvoudig online prijzen kunnen vergelijken terwijl ze in een winkel staan".
Volgens onderzoek van Kelkoo naar het gedrag van de gebruiker winkelen consumenten vaak in het weekend om dan de maandag of dinsdag achter de computer de producten te vergelijken op prijs.
Kelkoo wil de offline consument, wanneer die niet achter zijn pc zit, ook online kunnen bedienen via de mobiele site. Bijvoorbeeld wanneer ze in het weekend of de avonduren aan het winkelen zijn en op dat moment willen weten of het product een goede deal is. "Het zou prettig zijn om in de toekomst de helft van de dagelijkse gebruikers terug te zien in de avond of het weekend op het mobiele platform."
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond