Industry Wire

Geplaatst door Bureau Basket

Bureau Basket introduceert exclusieve location basedadvertising voor activaties

Hoe genereer je meer sales uit samplingcampagnes, hoe verrijk je activaties met data en hoe converteer je eventbezoekers tot shoppers? Het zijn vragen waar merken, retailers en creatieve partijen al jaren mee worstelen. Bureau Basket brengt nu, in een exclusieve samenwerking met AdReal, de oplossing. Location Based In-App Advertising is daarbij het toverwoord. Oftewel; door signalen van mobiele telefoons op vooraf bepaalde locaties op te vangen, kun je mensen achteraf benaderen met gerichte in-app advertenties, coupons en acties. Zo is het mogelijk om iedereen die écht bij een samplingactie, roadshow, festival of winkel komt een specifieke advertentie of aanbieding te tonen. Zowel real-time als achteraf. Ook zijn er gedetailleerde dataprofielen te maken door locaties te combineren; supermarktbezoekers die óók vaak in een sportschool komen zijn op zoek naar andere producten dan shoppers die regelmatig in een snackbar worden getraceerd. Op praktisch alle apps met een locatievoorziening kan worden geadverteerd. Denk aan Buienradar, RTL Nieuws, Autoscout24, de Volkskrant, NOS et cetera. Ook kunnen er video’s worden uitgeleverd in Uitzending Gemist, RTL XL en de video content van TMG.

Volgens Robbert van Loon, oprichter van Bureau Basket, zijn de mogelijkheden eindeloos; “De potentie van AdReal’s techniek binnen de activatiebranche is gigantisch. Van vooraf bepalen waar je het best een display kunt plaatsen, we weten tenslotte precies wie we waar treffen, tot achteraf shoppers benaderen met specifieke content. Iedereen is namelijk op zoek naar meer inzichten in bereik én ROI. Je wilt dat een actie beklijft, door mensen vaker gericht te benaderen. Merken vragen daarbij in iedere activatiebriefing om een saleskoppeling. Om hiervoor flyers of kortingsvouchers uit te delen zorgt echter voor veel waste, zowel in bereik als in afval, en brengt hoge kosten met zich mee. Wij bieden nu een duurzame mogelijkheid via mobiele advertenties die je énkel laat zien aan mensen die op bepaalde locaties, bijvoorbeeld een winkel, beurs of actiesetting, zijn geweest. Hiermee weten we 100% zeker wie we bereiken en zien we precies welk effect dit achteraf heeft. Zelfs de footfall (winkelbezoek) is te meten. We tonen dus exact aan wie er daadwerkelijk in beweging is gebracht. Hiervoor hanteren we zeer aantrekkelijke tarieven; voor nog minder dan een cent per impressie zijn shoppers te benaderen met mobiele content, kortings- en winacties. Als activatiebureau dat zich juist richt op de creatieve industrie, zijn we altijd op zoek naar diensten waarmee we de hele branche vooruithelpen. Doordat we ons niet primair op merken of retailers richten, maar juist op de bureaus hierachter vormen we geen concurrentie en kunnen we íedere activatie verrijken.

Dolf Hoogwerf, oprichter van AdReal, is eveneens enthousiast over de samenwerking; AdReal is uniek en bepaalt de locatie van mobiele telefoons met verschillende technieken. Een telefoon die slechts met een van de technieken gelokaliseerd wordt valt af. Deze wordt dan niet gebruikt als mogelijkheid om een advertentie op te laten zien. Dit strikte cleansing proces is erg belangrijk voor ons. Alleen zo kunnen we éxact bepalen waar telefoons zijn geweest en waar ze zich bevinden. Gemiddeld genomen komen er 9.000.000 Nederlandse telefoons per dag door het cleansing proces. Dit maakt het mogelijk om unieke doelgroepen te bereiken en maakt dat waste in campagnes verleden tijd is. Wij zijn dan ook erg enthousiast over de samenwerking met Bureau Basket, omdat het geheel in lijn ligt met waar wij als AdReal voor staan. Denken vanuit de klant door sterke en creatieve media- en activatiestrategieën te creëren en doelstellingen, door middel van onze techniek, succesvol te realiseren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht