Deel dit artikel
-

Wesseling en Hirman in IAB-bestuur

IAB Nederland stelt twee nieuwe bestuursleden aan. Ton Wesseling, internetstrateeg van SNS Bank, en Brian Hirman, directeur van Isobar, treden toe. Het IAB wil de komende tijd meer nadruk op onderzoek en opleidingen leggen.

De Nederlandse tak van de digitale adverteerdersclub maakte zojuist bekend het bestuur met één nieuwe positie uit te breiden. Bas Seelen vertrekt om zich met volle aandacht op de nieuwe onderneming Wunderloop te richten. Ton Wesseling en Brian Hirman vullen het bestuur aan met nieuw bloed.

Bestuursvoorzitter Marco Derksen: "De meeste bestuursleden doen dit werk pro deo en er is veel werk te doen. Vandaar de uitbreiding."

Ton Wesseling (33) is internetstrateeg bij SNS Bank. Binnen het bestuur krijgt hij de portefeuille Onderzoek. Brian Hirman (38), die ooit bureau Bookmark oprichtte, wordt verantwoordelijk voor Evenementen.

IAB Nederland wil de komende tijd meer aandacht besteden aan opleidingen en onderzoek. Derksen: "Aan het onderzoek naar online mediabestedingen moet nog veel veranderen", bijvoorbeeld van de overgang van maandelijkse naar wekelijkse rapportages. "Maar denk ook aan onderzoek naar mediaconsumptie en het in kaart brengen van onderzoeksfuncties in de branche."

Gisteren vond de oprichtingsbijeenkomst plaats van de werkgroep Opleidingen. "Daarin zit al een aantal hogescholen, maar ook LOI en Mediaflex."

Een derde punt van aandacht in het beleid van IAB Nederland wordt het onderwerp Ethiek, volgens Derksen in de bredere zin van het woord. Een van de mogelijke thema's is 'behavioral advertising', adverteren op basis van persoonsgerelateerde profielkenmerken.

Bron foto: EdTarwinski (CC)

Deel dit bericht

1 Reacties

Timan Rebel

Gefeliciteerd Ton!  (En natuurlijk ook Brian)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond