Zakelijk videoplatform van start met Audi en ING

Audio, ING en Total behoren tot de eerste klanten van het Amsterdamse bedrijf Bizzchannel. Het bedrijf biedt, naar eigen zeggen, hoge kwaliteit videohosting en -distributie voor bedrijfsfilms, commercials en videoclips. Directeur Ad Bol denkt een werkbare link te leggen tussen campagnes en zware videobestanden.
"We zijn drie weken geleden van start gegaan nadat we een paar maanden besloten testen hebben gehouden", legt Ad Bol uit vanaf de DME-marketingbeurs die gisteren en vandaag plaats vindt in de Amsterdamse RAI. "BizzChannel valt onder Eager Film, dat op zijn beurt bedrijfscommercials en -films maakt." De ondernemer signaleert dat steeds meer bedrijven voor interne en externe doeleinden behoefte hebben aan beeldvullende videostreams.
"Audi, bijvoorbeeld, stuurde 50.000 e-mails naar klanten waarin ze verwezen naar een reclamefilm van een model dat binnenkort op de markt zou komen, een sneak preview. Vanuit de e-mail verwijzen ze naar onze servers. Ook Total en ING gebruikten onze diensten, maar meer voor interne toepassingen. ING, bijvoorbeeld, wilde zijn personeel wereldwijd laten zien hoe een bepaalde nieuwe manier van beleggen in zijn werk gaat. En de nieuwe videoclip van Ellen ten Damme was via ons te zien."
De afgelopen drie weken was BizzChannel vooral bezig zijn diensten bekend te maken op beurzen en via reclameuitingen in vakbladen. "Zowel op DME als op Marcom, vorige week, hebben we veel belangstelling voor wat we in de stands lieten zien."
De vergelijking met YouTube gaat volgens directeur Bol mank. "Wij encoderen de video's op hoger kwaliteitsniveau. En de beelden zijn bovendien beeldvullend af te spelen. Onze zelfontwikkelde software ziet met welke snelheid iemand met internet verbonden is en welke videospeler hij gebruikt." Klanten tekenen een contract met BizzChannel voor een minimum af te nemen aantal 'views' en betalen naar aantal videostarts. "Dan doen we om een idee te hebben van de hoeveelheid bandbreedte de we in moeten kopen." De servers staan bij Global Switch.
Het van oorsprong Franse bedrijf Vpod.tv biedt diensten die tot op zekere hoogte vergelijkbaar zijn met die van BizzChannel. De Fransen werden in maart door Red Herring uitgeroepen tot een van de 100 meest innovatieve technologiebedrijven van Europa.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
stefan tamis
Toevallig even gekeken dinsdag bij de stand naar een kleine demo. Mij viel op dat het daar uistekend liep, hier op mijn werk verliep het zeer traag. Het lijkt me dat wanneer ze de kwaliteit van de filmpjes laten afhangen van de internetverbinding ik nauwelijks vertraging zou moeten hebben. Het zag er in ieder geval wel netjes uit