Industry Wire

Geplaatst door iBizz

Onboarding klant in twee minuten in plaats van een kwartier

Etten-Leur, 17 december – Compliance versus klanttevredenheid. Dit dilemma is binnenkort verleden tijd voor telecomoperators, service providers en telecom retailers. Dankzij de unieke digitale identificatieoplossingen die Rabo eBusiness en Future Connections samen in de markt zetten zijn een juiste digitale identificatie, de IBAN-naamcheck, of de digitale ondertekening van een contract én correcte en efficiënte verwerking straks binnen twee minuten geregeld. Nu duurt dat zowel in de webshop als in telecomwinkels nog minimaal een kwartier. Het resultaat? Optimale fout- en fraudereductie bij telecombedrijven en een prettige en snelle customer journey voor klanten.

Met name voor telecomoperators en service providers zijn deze digitale onboarding oplossingen, waarbij de Rabobank samenwerkt met Future Connections, ideaal. Daan van den Eshof, productmanager Rabo eBusiness: “Om te voldoen aan de wet- en regelgeving tegen fraude zijn ze verplicht hun klanten te vragen zich te identificeren. Dat is nu nog vaak een omslachtig proces waarbij klanten veel stappen moeten doorlopen. Dat duurt ongeveer een kwartier en bij elke stap haken er weer klanten af. In fysieke winkels kost het laten kopiëren van documenten en het autoriseren van de betaling ook minimaal een kwartier. Zeker na 10 januari, als de nieuwe Europese anti-witwaswetgeving in werking treedt, zal dat proces nog belangrijker en daarmee nauwkeuriger worden. Bovendien is handmatige klantacceptatie foutgevoelig: een verkeerd adres of rekeningnummer in een CRM kost tijd én geld om te herstellen. Onze digitale oplossingen bieden een waterdichte manier om al deze obstakels binnen twee minuten weg te nemen.”

Voordelen digitaal identificeren en ondertekenen

Kiezen voor de oplossing die de Rabobank eBusiness en Future Connections in de markt zetten biedt telecom operators, service providers en retailers veel voordelen ten opzichte van het gebruik van een stand-alone oplossing, zoals iDin. Julien Beenakkers, directeur Future Connections: “In het platform dat wij bieden, zijn diverse vormen van online identificatie en ondertekening samengebracht, waardoor de klant kan kiezen voor de optie die op dat moment het best past. Bovendien zorgt de expertise van Rabobank eBusiness op het gebied van compliance rondom digitale identificatie en ondertekening, gecombineerd met onze diepgravende kennis van digitale integratie in bestaande IT architecturen én de telecombranche, voor een optimale en end-to-end ontzorging bij telecombedrijven. Zij kunnen erop vertrouwen dat alles naadloos blijft aansluiten op, en communiceren met, hun CRM en andere bedrijfskritieke systemen.”

Foutloze en snelle onboarding

De klant logt in op een manier die hij of zij prettig vindt. Dat kan iDin zijn, maar ook DigiD of een andere digitale identificatie methode. Vervolgens wordt de identiteit van de klant gecheckt en kan de overeenkomst digitaal ondertekenen en archiveren. Bij een zakelijk abonnement kan ook de KvK-check meteen worden uitgevoerd. Is alles akkoord? Dan worden de klantgegevens rechtstreeks geïmporteerd in de systemen van de telecomprovider, zodat de administratieve afhandeling en facturering foutloos verlopen.

Tijdsbesparing en hogere klanttevredenheid

Overstappen op digitaal ondertekenen en archiveren levert telecomproviders niet alleen gemak, maar ook een grote tijds- en kostenbesparing op. Tijd die kan worden benut voor wat écht belangrijk is: kwalitatief klantcontact, serviceverlening en upselling. Een soepele customer journey, die zorgt voor tevreden klanten en een snelle onboarding. Deze positieve ervaring tijdens de onboarding betaalt zich bovendien terug in een hogere customer lifetime value.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht