Nieuwe online koers transavia.com

Transavia.com komt met een volledig vernieuwde website. De site moet aansluiten bij de koers van het bedrijf om zich te ontwikkelen van een pure luchtvaartmaatschappij naar een reismerk. Reisgerelateerde producten en diensten nemen naast de boekingsmogelijkheid een centrale positie in op de nieuwe site.
Sinds 2005 vormen Transavia en Basiqair, dat als merk altijd al onder de luchtvaartmaatschappij viel, samen het nieuwe merk transavia.com. Wat betreft omzet is transavia.com één van de grootste internetwinkels van Nederland. Daarnaast heeft de site met anderhalf miljoen unieke bezoekers per maand een groot bereik.
Woordvoerder Petra van der Peijl van Transavia: “Omdat we een grote site zijn, zijn we ook voor andere commerciële partijen interessant. We willen ons ontwikkelen tot een winkelstraat, waar we samen met gerenommeerde partners allerlei reisgerelateerde producten kunnen aanbieden.” Partners op transavia.com betalen een commissie per verkocht item, aldus Van der Peijl.
Een eerste start is al gemaakt, vertelt van der Peijl. Zo zijn er op de huidige site geheel verzorgde vliegvakanties te boeken en is een online fotoservice en vakantieshop van start gegaan. Om de ontwikkeling tot een aanbieder van reisgerelateerde zaken echt van de grond te krijgen, besloot transavia.com om een volledige nieuwe site op te zetten. Van der Peijl: “Als een bezoeker straks op de site binnenkomt, moet hij niet alleen meer bij een luchtvaartmaatschappij binnenkomen, maar vooral geïnspireerd worden om te kijken wat er verder te zien is. Het is belangrijk dat de site uitlokt tot het verder verkennen van een bestemming.”
De nieuwe site zal meer interactieve elementen bevatten. Van der Peijl: “We willen dat reizigers ook ervaringen met elkaar gaan delen.” De vindbaarheid is ook een aandachtspunt; consumenten moeten straks kunnen zoeken op basis van een vraag. “Op termijn moet een consument kunnen zeggen: ik ben met vier mensen, heb 1500 euro, en wil twee weken naar de zon. Doe mij een voorstel.” Het zoeken op basis van zulke vragen zal in de eerste versie van de nieuwe site, die in juni online komt, nog niet mogelijk zijn volgens Van der Peijl. “Dat is iets dat we in de nabije toekomst verderwillen ontwikkelen.”
Satama Interactive was verantwoordelijk voor het nieuwe siteconcept en –ontwerp. Eind 2005 won het bureau een door transavia.com uitgeschreven pitch. Erwin van Hasselt, business Development Director bij Satama: “Het bestellen van een reis blijft natuurlijk belangrijk, maar met het nieuwe ontwerp van de site willen we de andere reisdiensten beter onder de aandacht brengen. Wie een reis boekt naar Barcelona, moet straks ook gelijk tips krijgen over musea, hotels, noem maar op.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond