Pre-roll van het Jaar 2012 naar Hertog Jan

Hertog Jan heeft de nationale verkiezing van Pre-roll van het Jaar 2012 gewonnen. De uitverkiezing, een initiatief van Videostrip, werd dit jaar voor de derde achtereenvolgende keer georganiseerd. Uit de meer dan 70 campagnes stelde de vakkundige jury een voorselectie van twintig pre-rolls samen. Uiteindelijk bracht 52% van de 5.000 stemmers zijn stem op Hertog Jan uit.
De andere vijf pre-rolls die op de shortlist stonden – Stop Aids Now, Doodslag, The Dark Night Rises, Gliss Kur en Vodafone Spring Promo – vielen helaas net buiten de prijzen.
Harm Schweigman, General Manager van Videostrip: “De jury had echt iets te kiezen dit jaar. De longlist bestond uit een groot aantal interactieve pre-rolls. Het lijkt er op dat adverteerders en creatieve bureaus eindelijk de mogelijkheden van interactieve video gaan ontdekken. Interactie wordt overigens niet alleen door de jury gewaardeerd: ook de gebruiker weet dit naar waarde in te schatten. Dat blijkt onder andere uit een ‘time earned’ van twintig seconden per gebruiker.”
De creatie van de commercial is verzorgd door Pickle Factory, en Videostrip was verantwoordelijk voor het interactieve component. Het mediabureau is Universal Media.
Voor meer informatie: www.prerollvanhetjaar.nl.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.