Deel dit artikel
-

Emerce Update Customer Conversion

Het verhogen van de conversie van kijkers naar kopers is een van de belangrijkste doelstellingen van een interactive marketeer. Op hun tocht over een website kunnen bezoekers op elk moment afhaken, of juist besluiten door te gaan. Hoe beïnvloedt u dit proces? In dit middagseminar belichten topsprekers vanuit de theorie èn de praktijk alle aspecten van het conversieproces: van binnenkomst tot afrekenen. PLUS: hoe zorgt u ervoor dat klanten nog eens terugkomen?

Dagvoorzitter: Eduard de Wilde, Brickmeetsbyte.com

13.00 Ontvangst en bezoek aan de playground

13.25 Welkom

13.30 Inleiding : Tibert Verhagen, Synq 

Wat zijn de meest beproefde methoden en technieken om conversie te stimuleren en te meten. Welke metrics spelen daarbij een rol? Een overzicht.

Bio Tibert Verhagen
Tibert Verhagen promoveerde op online consumentengedrag. Als specialist op het gebied van websitefunctionaliteit introduceerde hij in 1999 het 'Landscape Model'. Zijn publicaties worden veelvuldig in het bedrijfsleven aangehaald en vormen een belangrijke bron voor de SYNQ-methodiek. Naast zijn werkzaamheden voor SYNQ werkt Tibert als docent/onderzoeker e-Business aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

14.00Conversie met MeMetrics, Dennis Goedegebuure, eBay. 
eBay is al jaren actief op de Nederlandse markt met een van de grotere online marketing budgetten in de markt en al vanaf de start een sterke focus op conversies en kosten per conversie. De focus op direct resultaat heeft geleid tot een constante focus op het meten en optimaliseren van alle soorten online marketing. Hierbij kijkt eBay naar de diverse effecten op conversie ratio’s van de look & feel van banners tot de precieze inhoud van de landingspagina’s.

Memetrics is een (meta) optimalisatie tool op basis van online marketing experimenten. Memetrics rekent real-time uit welke setting voor welke bezoeker de beste conversie oplevert en past dynamisch de propositie aan. Klanten als eBay verhogen hun conversie en omzet met Memetrics.

14.30 Continue conversie, Martin de Boer ABN AMRO

Deze presentatie zal gaan over de continue aandacht voor conversie op een lenen site. Op welke conversie’s stuurt ABN Amro? Welke conversie’s zijn belangrijk en wat kun je doen op de conversie te verhogen. Zowel op het gebied van bannering, site structuur, formulier gebruik, site gebruik etc.

Bio Martin de Boer
Martin de Boer, channel manager Internet voor ABNAMRO Consumer Finance, heeft de afgelopen jaren voor www.abnamro.nl continu site analyse verricht ter verhoging van conversie en site gebruik. Binnen ABNAMRO Consumer Finance zorgt de afdeling Channel Management Internet voor de media inkoop, website analyse en voor het effectief inzetten van online media.

15.00
Pauze

15.30 Case Kelkoo, Piet-Hein Kerkhof  Yahoo! en Kelkoo Nederland

Deze presentatie gaat in op shopping search aan de hand van onderzoeks- en ervaringscijfers
en best practices van integratie: 
–  ranking en positie (onderzoek)
–  merchandising (ervaring)
–  best practices

Bio Piet-Hein Kerkhof
Piet-Hein Kerkhof, managing director van Yahoo! en Kelkoo Nederland, is sinds 2000 actief bij Kelkoo en in de loop der jaren gesprekspartner geworden voor tientallen ecommerce partijen. Vanwege de leidende rol van Kelkoo in Nederland en Europa heeft hij als geen ander zicht op zowel lokale als internationale best practices.

16.00 Case Automotive, Lost Boys  
Aan de hand van een actuele business case binnen de auto-industrie wordt een beeld geschetst van het meten van de conversie op actiematige websites en de implicaties die dit heeft voor onder andere de usability.

Bio Hans van der Meulen
Hans van der Meulen is als CRM Director binnen interactief reclamebureau Lost Boys verantwoordelijk voor de afdeling Customer Relationship Management. Deze afdeling verzorgt voor de opdrachtgevers van Lost Boys diensten op het gebied van e-mail marketing en website statistieken & analyse. Als een van de oudste internet reclamebureau’s van Nederland heeft Lost Boys vooral ervaring met interactieve oplossingen voor de Automotive branche, naast opdrachten van klanten als de Postbank, NUON en KPN. Hans van der Meulen is bestuurslid van de Vakgroep Marketing van Diensten binnen de NIMA en heeft jarenlange ervaring en expertise met DM en CRM uitdagingen.

16.30
Case TopTicketLine, Ronald van Ingen

Bij de consument bestaat nog steeds een aversie jegens betalen via internet. Veiligheid en gebruiksvriendelijkheid is hierbij een belangrijk argument. TopTicketLine tracht betalen en bestellen via het internet zo eenvoudig mogelijk te maken voor de consument en is op zoek naar een constante verbetering van haar service naar de consument. Ronald van Ingen zal in zijn presentatie nader ingaan op de wijze waarop TopTicketline dit tracht te doen en hierbij het zwaartepunt leggen op de diverse betaalmethoden. Welke betaalmethoden werken? Welke niet en hoe verbeter je dit?

Bio Ronald van Ingen
Ronald van Ingen is financieel Manager van TopTicketLine BV, 36 jaar,
getrouwd en heeft twee kinderen. Via 11 jaar accountancy en bedrijven als Siemens en Reym (marktleider in de industriële dienstverlening) is hij terecht gekomen bij de kaartverkooporganisatie van Joop van den Ende's live-entertainmentorganisatie Stage Entertainment. Als Financieel Manager is hij verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie binnen TopTicketLine.

17.00 Borrel

de Rode Hoed, Amsterdam

(overige sprekers gaven geen toestemming tot publicatie)

Per auto
U kunt uw auto het beste parkeren in parkeergarage De Kolk, kijk hier voor een exacte routebeschrijving naar de parkeergarage

Per openbaar vervoer
De Rode Hoed ligt in het centrum van Amsterdam, ongeveer 10 minuten lopen van het Centraal Station. Door haar centrale ligging is De Rode Hoed goed bereikbaar per openbaar vervoer. Het openbaar vervoer biedt diverse mogelijkheden:
Tweede stop vanaf het Centraal Station, halte Nieuwezijds Kolk, met tramlijn 1, 2, 5, 13 en 17.
Met lijn 13 en 17 is uitstappen ook mogelijk bij de halte Westermarkt.

Houdt u met uw reistijd rekening met mogelijke drukte in het centrum van Amsterdam.

  • Webcast (powered by Connecting Media)
  • VODcas
    Kopieer bovenstaande link in iTunes. De VODcast link bijft het gehele jaar hetzelfde en zal na elke "Update" vanzelf uitbreiden voor alle iTunes gebruikers zodra zij iTunes opstarten)
Hoofdsponsor
Subsponsor

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond