Samenwerkende brancheorganisaties lanceren ‘The Summer School of Advertising’

Amsterdam, 4 juni 2020 – IAB Nederland, VEA, MWG en PMA hebben in samenwerking met Upgrade een digitaal opleidingsprogramma voor de marketing- en media-industrie ontwikkeld. Met ‘The Summer School of Advertising’ willen de initiatiefnemers op een laagdrempelige manier het kennisniveau in de markt verhogen en het onderlinge begrip van elkaars expertisegebieden vergroten. Het eerste webinar zal woensdag 24 juni worden gehouden.
Opleidingsprogramma over creatie, media en techniek
Het opleidingsprogramma bestaat in totaal uit acht verschillende webinars waarin iedere week een andere specialist een bepaald thema behandelt. Zo zal Arwind Gajadien, Founder & Owner van Crafture in het eerste webinar de ultieme driehoek creatie-media-techniek bespreken. In de daaropvolgende webinars deelt onder anderen Johan Smit, directeur PMA wat je als online marketeer over offline media moet weten om je online media te optimaliseren, vertelt Marc Oosterhout, voorzitter SIRE hoe je tot een goede positionering komt en deelt Tim van der Wiel, founder GoSpooky zijn toekomstvisie op voice. Moderators van het opleidingsprogramma zijn Dick van der Lecq en Nathalie Peters.
Alleen samen kom je verder
Zowel het programma als de deelname aan ‘The Summer School of Advertising’ is door IAB Nederland, VEA, MWG, PMA en Upgrade bewust laagdrempelig gehouden. Zo is het niet nodig om de gehele serie webinars te volgen en is deelname aan het opleidingsprogramma voor leden gratis. Cees Polman, directeur MWG: “Er is vanuit de markt veel vraag naar kennis en educatie. Omdat de zomerperiode door COVID-19 er voor veel mensen anders zal uitzien, was het idee voor ‘The Summer School of Advertising’ al snel geboren. Dat we vervolgens in zo’n korte tijd gezamenlijk dit fantastische programma hebben weten samen te stellen is iets om trots op te zijn.”
Ecosysteem naar een volgend level brengen
Wendy Pouw, directeur IAB Nederland, vult aan: “Educatie is voor alle initiatiefnemers een belangrijke pijler. Door dit opleidingsprogramma samen op te pakken willen we het vakgebied en het ecosysteem naar een volgend level brengen. Om dat te bereiken moet je geen ingewikkeld, duur en verplicht programma samenstellen waarin één thema centraal staat. Dat doe je door op een interactieve manier kennis te delen en door te laten zien waarom dingen gaan zoals ze gaan. Op deze manier hopen we dat de markt meer begrip krijgt voor aanverwante expertisegebieden. Dit is gunstig voor de gehele keten: meer begrip, betere aansluiting en samenwerking zorgen voor beter resultaat!”
Voor meer informatie over ‘The Summer School of Advertising’ kun je terecht op de website van de brancheverenigingen. Meld je hier voor de eerste sessie aan.
——
Over IAB Nederland
IAB Nederland is dé onafhankelijke branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie. Aan de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij ons zijn aangesloten, bieden wij inzicht, kennis en een netwerk. Dit doen we door samen met hen ontwikkelingen en trends in de markt te duiden en waar mogelijk standaardisering, wetgeving en (zelf)regulering mede te bepalen of te beïnvloeden. Meer informatie: http://www.iab.nl/.
Over VEA
VEA is de vereniging van toonaangevende communicatie-adviesbureaus in Nederland. Accelarating Agencies: Wij helpen bureaus succesvol te zijn door kunde te bieden op het gebied van bedrijfsvoering, kennis te delen voor effectievere communicatie en kansen te creëren voor de toekomst. Meer informatie op vea.nl
Over MWG
De MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie en wil een verbindende rol spelen tussen media, merken, content, data & technologie. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen, waarbij het topwerk in het vak wordt beloond tijdens de digitale AMMA Uitreiking op 2 juli 2020.
Over Platform Media-adviesbureaus (PMA)
PMA staat voor Platform Media Adviesbureaus en is een brancheorganisatie met 17 aangesloten media-adviesbureaus. Samen zijn zij goed voor bijna 60% van de totale mediabestedingen in Nederland. Binnen PMA gaat het dus om aanzienlijke bedragen en belangen, maar zelden of nooit treden wij naar buiten. Want PMA is géén klassieke belangenbehartigingsorganisatie; wij zijn er sinds 1998 puur en alleen voor onze leden. Wat niet betekent dat PMA in zichzelf gekeerd, wereldvreemd of mediaschuw is. Integendeel, PMA is actief in de volle breedte van het mediavak.
Over Upgrade
Upgrade is het kennisplatform voor starters en professionals die zich in een korte periode willen specialiseren en ontwikkelen in specifieke digitale kennis. Voor meer informatie: upgrade.career
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.