Deel dit artikel
-

Curator WeekendCompany zoekt oplossing voor gedupeerden

De curator van reisorganisatie Weekendcompany, dat eerder deze week failliet werd verklaard, gaat zelf een oplossing zoeken voor gedupeerde klanten die reizen hebben geboekt. De Consumentenbond heeft echter geen hooggespannen verwachtingen over compensatie of terugbetaling.

Sommige hotels of attractieparken bieden gedupeerde consumenten die de reis al betaald hebben een tegemoetkoming of korting, maar dit is geen verplichting.

WeekendCompany was veertien jaar actief, maar kon door de aanhoudende crisis het hoofd niet langer boven water houden. Dat kwam vooral doordat het aan Weekendcompany gelieerde bedrijf Cadeaubox.nl al eerder failliet ging. Bij dat faillissement werden mogelijk twintigduizend particulieren en zestienhonderd bedrijven gedupeerd. Hun tegoedbonnen lijken verloren. Weekendcompany verkocht reizen via onder meer Cheap.nl, Duitsland.nl en Belgie.nl.

Deel dit bericht

23 Reacties

Carel van der Zanden

Ik vind het vreemd dat ik een hotel heb geboekt bij Cheap.nl; dat zij nog gewoon doorgaan en ik een mail van de WeekendCompagny krijg dat zij failliet gaan.
Degene die mij de reis aanbiedt blijf toch verantwoordelijk voor de verkoop?
Dat zij zaken doen met WeekendCompagny is toch niet mijn verantwoordelijkheid?
Ik vind dat cheap.nl het door mij betaalde bedrag moet terugstorten. Zij zijn degenen die de aanbieding hebben gedaan en bevestigd. De bewijzen hiervan zijn in mijn bezit.
Ik ben benieuwd wat andere gedupeerden hiervan vinden.

Marian V

Hier hetzelfde verhaal, vakantiehuis geboekt bij Easyhome. Deze blijken de website opgespiitst te hebben in Easyhome.nl en Easyhome.com. De nl site beheerden ze zelf, de com site hadden ze uitbesteed aan weekendcompagny. Uit niets bleek dat wij bij weekendcompagny geboekt hadden, alles correspondentie had het Easyhome logo. Nu bij het faillisement van weekend compagny bljikt dat zij achter de site zaten en Easyhome geeft nu niet thuis. Zij houden zich afzijdig en zeggen niets te kunnen doen. Vreemd verhaal.
Mijn zoon en zijn vriendin die een jaar lang gespaard hebben voor deze vakantie staan nu met lege handen 2 dagen voor hun vertrek.

henk

Ik ben het eens met de hr van de Zanden . Ook wij hebben via Cheap nl geboekt..
Weet iemand hoe dit zit ?

A.Krewinkel

Al op 20 april geboekt en op die dag ook betaald (€ 114.00 ) voor een weekendje Münster voor 21-22 en 23 juni.
Op 20 juni om 17:49 uur krijg ik ( tijdens het inpakken van ons koffer ) een mail van WEEKENDCOMPANY B.V. dat onze reis
wegens faillissement niet doorgaat. Dankjewel !!! WEEKENDCOMPANY B.V.

wilw

In hoeverre kun je al die andere websites nog vertrouwen ???
Voor mij was dit de laatste reis die ik via dit soort ‘aanbieders’ heb geboekt en kunnen ze wat mijn betreft allemaal failliet gaan.

janet

ook wij hebben via chaep.nl geboekt voor 4 dagen sauerland. Leuk een “goedkope” aanbieding. Heb nu zelf contact opgenomen met het hotel. Deze hebben al maanden ook niets betaald gekregen voor gasten die wel kwamen. Heb nu aanbieding gekregen, maar is dus bijna hetzelfde bedrag dat we al kwijt zijn. Dus wordt het zo toch een duur reisje. Balen! Vind het ook raar dat ik op 1 mail na niets meer heb gehoord, zelf dus achter het hotel aangegaan etc.

Geysemans-Vercauteren

Heeft er iemand de gegevens van de curator zodat wij ons kunnen aanmelden als gedupeerde ?

thx
Ronald

Pieter Duin

Op 25 juni 2013 heeft de rechtbank Gelderland, locatie Zutphen het faillissement uitgesproken van WeekendCompany B.V.
Mr. W.W. Korteweg is door de rechtbank aangesteld als curator.

Hotels en leveranciers van WeekendCompany zullen van de curator een brief ontvangen over het faillissement van WeekendCompany B.V. met tevens het bericht dat zij hun vordering kunnen indienen.
Consumenten van WeekendCompany B.V. zullen van de curator een bevestiging van hun vordering ontvangen, op deze bevestiging hoeven zij vervolgens niet te reageren.
Op dit moment voert de curator diverse gesprekken over een mogelijke doorstart van WeekendCompany B.V. Indien hier meer over bekend zal worden, wordt u op deze plek hierover geïnformeerd.
Vanwege de grote hoeveelheid crediteuren in dit faillissement kan het enige tijd duren voor u een bericht ontvangt.

Met vriendelijke groet,
de directie van WeekendCompany B.V.

Linda van Heest

Ook ik ben het eens met meneer van der Zanden.

30-05-2013 heb ik via Cheap.nl een aanbieding bij het van de Valk hotel Amersfoort gekocht voor 3 nachten inclusief ontbijt voor 125.00 euro totaal. Wij dachten na een lange verbouwing, heerlijk een paar dagen er goedkoop ertussenuit!

Tot dat ik vandaag de vouchers uit wilde printen en merkte dat er wat dingetjes niet klopte. Meteen heb ik het van de Valk hotel gebeld, en ook ik kreeg inderdaad te horen dat het bedrijf Weekend Company B.V. failliet is en wij ons geld kwijt zijn!!

Cocky

Ook wij hadden geboekt voor 4 dagen Sauerland bij Cheap, het was een verjaardagscadeautje, we zijn teleurgesteld, hebben besloten nooit meer een reisje te boeken waar je vooraf moet betalen, hebben we mee geleerd. We begrijpen niet dat Cheap schaamteloos nu weer reizen aan bied zonder de gedupeerden enige schadeloos stelling aan te bieden . J en C.

Riny

Ook wij hadden via Cheap 3 overnachtingen geboekt bij van de valk in amersfoort,we hebben het toch door laten gaan na een leuke aanbieding van hun bedankt,hebben het fijn gehad.

Regina de jonge

Krijg ik weer een mail van cheap. Ik heb een reis geboekt.
Voor oma en met mijn kindertjes 255 euro betaald. 9 dagen later ben ik het geld kwijt en blijk ik ineens zaken te hebben gedaan met weekendcompagny . Ik heb vouchers gekregen van cheap . Zij zijn verantwoordelijk zij moeten mij het geld terug betalen.
Ik heb alle bewijsstukken . Wie helpt ons moeten we niet naar Radar of zo iets. Ik stuur mail maar cheap maar geen reactie. Krijg nu ineens ook geen mail meer aanbod van hun reisjes. Helaas kan ik advocaat niet betalen. Zo wordt de particulier weer de dupe die spaart voor weekendje weg bah. Regina de jonge

Jos Jansen

Ja we zijn ook geld kwijt geboekt via cheap.nl voor 3 nachten Valk Hotel te Amersfoort. we konden toch op reis gaan met een tegenaanbedieng Dank je wel hotel Valk Amersfoort Inderdaad is het niet leuk dat je geld kwijt 125 euro euro. We hopen toch via claim geld terug te vragem Ja en hoe !!!

Prins

Ook wij zijn ons geld kwijt . Wij hadden 4 dagen geboekt in hotel
Mooi Veluwe voor 4 personen.
Ook wij willen graag on geld terug.

Theo van Kessel

Ook wij hebben via cheap.nl (weekendcompany) geboekt,
Kun je nog wel naar hotel moet ik nog een keer het hele bedrag betalen, maar vervolgens gaat cheap.nl gewoon door, de klant heeft niets geld weg, weekend weg of dubbel kosten maken,

Rieky

WIj hadden voor september via weekendcompagnie met onze vriendengroep bestaande uit 10 perosenen voor 1220,00 euro, een All-in weekend geboekt bij de Bonte Wever in Assen. Van weekendcomp. hebben we nooit iets gehoord maar wel van de Bonte Wever. Zij hebben nu als compensatie de hotelovernachtingen voor hun rekening genomen. Heel attent, waarvoor onze dank. Maar het blijft wel zuur!

Willem Loff

Ik ben met de meesten die reactie geven eens notabene heb ik al geboekt op 28 – 05- 2013 en betaald en geboekt via cheap.nl een maand later krijg ik bericht van weekend compagny dat het niet doorgaat wat heb te maken met weekend compagny ik heb dit geboekt bij cheaps.nl .We kregen nog wel een aanbieding wat ik geen aanbieding vindt want dan zou ik voor het zelfde hotel dubbel moeten betalen het bedrag wat ik betaald heb en de aanbieding wat net zo’n bedrag is. Ik voel mij zwaar gepakt .ik hoop en heb er recht op om het geld terug te krijgen.

Tuijp

Wj zijn ook ons geld kwijtgeraakt aan Weekend Company
Wij hadden reeds op 25 januari geboekt en betaald € 150,–
Plus 12,50 boekingskosten n dus dubbel betaald, terwijl je er toch vanuit gaat, dat het bedrag allang overgemaakt is aan het hotel een halfjaar vantevoren. Wij hebben dus dubbel moeten betalen.

Anneke en Marijke

Ook wij zijn ons geld kwijtgeraakt aan Weekend Company.
Hadden voor 3 dagen geboekt inScheveningen.Op 17 juli 2013
131 euro gestort en op 19 juli 2013 de melding, dat ze failliet
zijn.Hoe is dat mogelijk? Eerst betalen en dan 2 dagen zijn ze
failliet!! Hoelang gaat het duren, dat we het bedrag terugzien?

Nol Reuser

Dhr. Van der Zanden heeft helemaal gelijk.!!!
Ik heb al vel mails om restitutie verzonden……..niet thuis!1
Zelfs vandaag nog heb ik de curator verzocht om ons op de prioriteitenlijst van ‘genoegdoeningen’ te plaatsen…ik wil gewoon mijn geld ad.€ 250 terug!!

R.de Jong

27 juni 2013 brief aan curator
W.Korteweg Tivolilaan 205 Arnhem geschreven ivm mijn vordering op weekend company
Tot op heden, 4 dec. Niets van de curator gehoord.
Schandalig vindt ik dit, hij reageert niet eens, dit is respectloos vind ik

nol reuser

Nogmaals wederom verzoek om restitutie!!!16 juli 2015!!

WIM

Kan mij iemand bevestigen dat die verantwoordelijken gewoon verder doen? Ik heb gelezen dat ze gewoon verder reizen aanbieden met een ander bedrijf. Ik ken de naam maar ik ben niet zeker van wat je allemaal op internet leest, dus post ik het (nog) niet. Ik zoek dit even uit omdat er een cruise naar de Carraiben wordt aangeboden en ik op deze faling kwam.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond