‘Videoland is een love brand geworden en niet meer weg te denken uit het medialandschap’
Dankzij de strategische keuze om te investeren in b-to-c en in een Fan Centric-groeistrategie tonen RTL’s jaarcijfers 2020 een financieel gezond bedrijf. “We laten alle lokale spelers en zelfs een aantal Amerikaanse partijen achter ons en we bijten naar de enkels van Netflix.”
RTL Nederland is 100% dochter van RTL Group, Europa’s grootste tv-, radio- en productiebedrijf. Een aandeelhouder met visie en de financiële ruimte om te investeren in het nieuwe medialandschap. Sven Sauvé, CEO RTL Nederland: “Wij hebben de digitale disruptie als een grote kans gezien. Ook al werden we zeven jaar geleden regelmatig voor gek verklaard toen we Videoland kochten. Het was een gedateerd merk met een geel-rood logo. Intussen is het uitgegroeid tot een love brand en niet meer weg te denken uit het medialandschap. Eind 2020 zaten we net onder een miljoen betalende abonnees en we blijven hard doorgroeien. Ook onze interne organisatie maakt een grote transformatie door. Naast een centraal contentteam hebben we veel nieuw talent aangetrokken voor onze data- en techafdeling, die onze Fan Centric-strategie ondersteunt. Alles – data, inzichten, testen, marketing – is gericht op de consument. Op het beter maken van de kijkbeleving. Zowel lineair als non-lineair.”
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd