Deel dit artikel
-

Mobiel maar niet alleen

Liefde en romantiek is business in de mobiele wereld

Siemens IC Mobile liet onderzoek doen naar de content van SMS-berichten en de meegestuurde symbolen. Daar kwam uit dat liefde en romantiek belangrijke thema's zijn voor SMS-gebruikers, al werden er per land duidelijke verschillen zichtbaar. Vooral Italianen zouden hun mobiele telefoon gebruiken voor 'amoreuze zijsprongen', en Franse SMS-berichten zouden weinig romantische inhoud hebben – al kunnen veel Fransen zich volgens het onderzoek voorstellen dat zij hun partner via SMS ten huwelijk zouden vragen. De meest romantische SMS-berichten blijken afkomstig te zijn van Duitsers, op de voet gevolgd door Britten.

Verder geldt dat de huwelijkse staat de romantiek niet ten goede komt: getrouwde mensen schrijven minder romantische SMS-berichten dan alleenstaanden. Voor Groot-Brittannië geldt bijvoorbeeld dat 24 procent van de getrouwde mobiele-telefoongebruikers SMS-berichten naar hun partners verzendt, tegenover 61 procent van de alleenstaanden met een relatie.

Wat betreft het verzenden van afbeeldingen en symbolen zegt een meerderheid van de Europeanen het liefst afbeeldingen met een romantisch motief te ontvangen. Het merendeel van de mannen in de onderzochte groep zei dat ze het liefst een foto van hun partner zouden willen ontvangen, en in Italië geven mannen dan ook nog eens de voorkeur aan een 'pikante foto'.

Siemens liet bovenstaande dingen natuurlijk niet onderzoeken omdat het bedrijf werkelijk geïnteresseerd is in de manier waarop Europeanen omgaan met liefde en romantiek. Een beter begrip van de consument dient om te komen tot een meer gericht aanbod van producten en/of diensten. Wat Siemens betreft gaan romantici dan ook voortaan model C45 gebruiken ("intelligente tekstinvoer ondersteunt de gebruikers bij het snel schrijven van romantische berichten"), en degenen die zo graag foto's van hun partner ontvangen kunnen zich die moeite besparen door een 'custom' cover met zelfgekozen afbeelding voor hun mobiele telefoon te maken, zodat de geliefde daarop permanent zichtbaar is. En dat het winstgevender is om klanten afbeeldingen te laten versturen dan die afbeeldingen permanent op de telefoons te laten aanbrengen, ach, diep van binnen zijn de aanbieders waarschijnlijk net zo romantisch als hun klanten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond