Hoe corona voor Scotch & Soda de grenzen tussen offline en online vervaagt

Gasten: Rose Smits, Luc van Houts Host: Rose Smits, Luc van Houts

Hoe zorg je ervoor dat de customer journey in alle kanalen – online en offline hetzelfde is? Door middel van Unified Commerce.

In deze video bespreken Rose Smits (Scotch & Soda) en Luc van Houts (Klarna) de impact van corona op de omnichannel-strategie van Scotch & Soda. Ze onderbouwen dit met data uit het Shopping Pulse onderzoek dat Klarna recent uitvoerde onder Nederlandse shoppers.

Voor de pandemie deed het retailkanaal van Scotch & Soda het goed en waren er plannen voor verdere digitalisering. De roadmap moest een brug slaan tussen retail en e-commerce. Met de komst van de pandemie werden de plannen voor digitalisering versneld en het is intussen duidelijk dat deze diensten niet meer zullen verdwijnen na de pandemie. Door middel van Unified Commerce zorgt Scotch & Soda ervoor dat de customer journey in alle kanalen hetzelfde is. De kunst is om de shopping-beleving (een combinatie van fun en sociaal) in alle kanalen door te voeren.


Gast
Rose Smits
Omnichannel en Trade Director, Scotch & Soda

Rose Smits is Omnichannel en Trade Director bij Scotch & Soda. Rose heeft ruime ervaring binnen retail en was eerder werkzaam bij de Bijenkorf.


Gast
Luc van Houts
Commercial manager - Lead Partner Success Team, Klarna

Luc van Houts is binnen Klarna verantwoordelijk voor het Partner Success Team dat zich richt op Fashion & Lifestyle. Hij heeft meer dan 14 jaar ervaring binnen Retail, Fashion, Marketing en E-commerce. Hiervoor werkte hij onder andere voor Hugo Boss en als strategisch consultant voor grote internationale organisaties. Luc is 35 jaar en woont met zijn verloofde in Amsterdam. Hij heeft een grote passie voor sport, van racen tot basketbal (wat hij lange tijd ook professioneel heeft gespeeld). Hij gaat graag uit eten op nieuwe plekken en houdt ervan om andere landen te bezoeken (de teller staat intussen op 61!).


Host
Krijn Schuurman
Host, Emerce

Krijn Schuurman is een scherpe en gevatte allround dagvoorzitter die het beste bij sprekers naar boven haalt. Kritisch waar het moet, met humor waar het kan. Naast zijn werk als dagvoorzitter en gespreksleider heeft hij de afgelopen 15 jaar opdrachten gedaan voor uiteenlopende organisaties in verschillende sectoren. De klant helpen bij het benutten van kansen die de online wereld biedt, is daarin de rode draad.
Hij wordt regelmatig gevraagd duiding te geven aan de trends op het gebied van internet en ICT, op Radio1 en BNR Nieuwsradio en zo nu en dan in programma’s zoals NOS Journaal, EenVandaag, Nieuwsuur en RTL Late Night.

Krijn heeft een jarenlange ervaring als gespreksleider bij evenementen, webinars, podcasts en talkshows. Hij heeft een voorliefde voor innovatie en alles wat met de digitalisering van onze samenleving te maken heeft, maar is breed inzetbaar; de afgelopen jaren werkte hij mee aan programma’s over onder meer de zorg, het onderwijs, de financiële sector, duurzaamheid en goede doelen.



Gerelateerde artikelen